‘Există o probabilitate ridicată să facem un anunţ privind vânzarea diviziei noastre din Republica Dominicană în următoarele zile, pentru un preţ care va depăşi mult un miliard de euro. Nu intenţionăm să folosim banii pentru a face achiziţii, vom avea o flexibilitate mai mare a bilanţului’, a explicat şeful Orange.

Anul acesta, Orange a scos la vânzare divizia sa din Republica Dominicană şi a anunţat că a primit diverse oferte. Printre companiile interesate se află şi Digicel Group Ltd.

‘Pentru 2013 pot confirma fără probleme că ne vom îndeplini ţintele, iar reducerile de costuri vor fi peste aşteptări. Pentru anul viitor, ambiţia noastră este de a stabiliza profitul operaţional ajustat (EBITDA) – cred că avem capacitatea de a face asta. Va trebui să fim extrem de ambiţioşi în legătură cu costurile’, a afirmat Richard.

Orange a raportat luna trecută rezultate financiare trimestriale în linie cu estimările analiştilor şi a confirmat ţintele sale anuale, chiar dacă vânzările pe piaţa internă au scăzut, din cauza concurenţei strânse cu rivalul Iliad.
Pe plan intern, Orange se confruntă cu dificultăţi, după ce Iliad a devenit, în 2012, al patrulea operator de telefonie mobilă din Franţa, ceea ce a dus la scăderea preţurilor şi plecarea abonaţilor de la companiile rivale.

Veniturile Orange, cunoscută anterior sub numele de France Telecom, au scăzut cu 4% în trimestrul trei din 2013 pe bază comparabilă, la 10,16 miliarde de euro (13,99 miliarde de dolari), de la 10,59 miliarde de euro în perioada similară din 2012, în timp ce profitul operaţional ajustat (EBITDA) a înregistrat un declin de 7%, la 3,37 miliarde de euro (4,6 miliarde de dolari). Analiştii se aşteptau în trimestrul trei la venituri de 10,28 miliarde de euro şi un profit operaţional ajustat de 3,35 miliarde de euro.

Vânzările au scăzut în perioada iunie – august 2013 cu 5,5%, la 10,2 miliarde de euro, în linie cu estimările analiştilor. Compania a confirmat obiectivele de a obţine în acest an un flux de numerar operaţional de cel puţin şapte miliarde de euro. La 30 septembrie 2013, Grupul Orange avea pe plan mondial 232,5 milioane de clienţi, o creştere anuală de 2,1%.

Orange România a înregistrat în primele nouă luni din acest an venituri de 690 de milioane de euro, în creştere cu 0,7% faţă de perioada similară a anului trecut, operatorul raportând un număr de 10.383.481 de clienţi, la 30 septembrie 2013. În trimestrul al treilea din acest an, veniturile operatorului au fost de 241 de milioane de euro, în creştere de 3,2% faţă de trimestrul al treilea din 2012, în baza comparabilă.
Sursa: Agerpres