Michel Van Den Berghe, şeful diviziei de protecţie cibernetică de la Orange, le-a declarat jurnaliştilor că firma vrea să genereze 350 de milioane de euro (412 milioane de dolari) servicii de securitate cibernetică până în 2020, faţă de 250 de milioane de euro în prezent. 

Guvernele şi corporaţiile din întreaga lume caută metode mai bune de a se proteja împotriva atacurilor cibernetice, care s-au înmulţit în ultimul timp. 

Un atac cibernetic global ar putea provoca economiei mondiale pierderi de până la 53 de miliarde de dolari, o cifră similară cu o catastrofă naturală precum uraganul Sandy din 2012, a apreciat recent grupul britanic de asigurări Lloyd's. 

Într-un raport elaborat împreună cu firma de modelare a riscurilor Cyence, Lloyd's a examinat posibilele pierderi economice apărute în urma a două scenarii: un atac informatic al unui furnizor de servicii de tip cloud, care ar provoca pierderi estimate la 53 de miliarde de dolari, şi atacuri asupra sistemelor de operare a calculatoarelor utilizate de un număr mare de companii din întreaga lume, care ar provoca pierderi de 28,7 miliarde de dolari. 

În prezent, companiile de asigurări încearcă să estimeze expunerea lor potenţială la pierderile legate de atacurile cibernetice pe fondul creşterii riscurilor unor astfel de atacuri. Sarcina asiguratorilor este îngreunată de lipsa de date istorice pe baza cărora să îşi elaboreze scenariile. 

Raportul celor de la Lloyd's vine după un avertisment lansat de Guvernul american către firmele din sectorul industrial despre o campanie de atacuri care a vizat sectoarele nuclear şi energie. 

În luna iunie, un atac al unui virus denumit 'NotPetya' s-a răspândit din Ucraina la nivel global. Virusul a afectat computere, făcând inoperabile sau afectând activitatea porturilor, cabinetelor de avocatură şi uzinelor din întreaga lume. Cyence a estimat că virusul 'NotPetya' a provocat costuri economice de 850 milioane de dolari. 

Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent în 209 de ţări, are 247 de milioane de clienţi, dintre care 185 de milioane abonaţi la serviciile de telefonie mobilă. Compania este lider de piaţă în România, cu 10,338 milioane de clienţi la finele anului trecut.
Agerpres