Ba deschide la anul, ba inaugurează un magazin la Timpuri Noi pe terenul de cinci hectare cumpărat de divizia de investiții imobiliare a grupului. ”Nu deschidem acolo un al doilea magazin. Terenurile achiziționate sunt prea mici. Pentru un magazin IKEA avem nevoie de 10 hectare de teren”, declară pentru Capital Cornel Oprișan, retail manager al companiei. ”Nu știm încă nici în ce oraș va fi următorul magazin. Sunt 20 de parametri pe care-i avem în vedere. Și încă studiem”, adaugă acesta.

Bucătării de 12 metri pătrați vs cele de șase metri pătrați

Cu un singur magazin, IKEA a avut 2,8 milioane de oameni care i-au călcat pragul, 99% dintre ei fiind consumatori final. Aceștia au cumpărat 11 milioane de produse. În anul de catalog 2011, aproximativ 60% din produsele vândute au fost cele de mobilier, cele mai cumpărate fiind corpurile de bucătărie, cu peste 41.000 de bucăți. ” Oamenii preferă pe soluții gata concepute. Este nevoia oamenilor de a-și mobila casa așa cum vor”, spune Oprișan, menționând că românii trăiesc în spații mici, în medie de 60 de metri pătrați, iar în România o bucătărie are șase metri pătrați, față de 12 în Suedia.
La mare cerere după mobilierul de bucătărie a fost cel pentru dormitor. Aici, românii ar putea achiziționa și canapele ”made în România”, în condițiile în care acestea sunt comercializate și în magazinul de la București. Potrivit lui Oprișan, procentul produsele fabricate la noi în țară și aflate la vânzare în IKEA este între 4% și 8%, în funcție de sezon.  

De ce se retrag produsele la IKEA

Mai mult ca oricând, anul acesta IKEA a tot retras de pe piață produse din diferite game. Fie uși, fie veioze sau alte accesorii. Am tinde să credem că aceste retrageri au drept cauză probleme grave. Oprișan ne explică însă contrariul. ”Preferăm să fim precauți pentru că dezvoltăm multe produse și la un momentdat ne dăm seama că ele pot fi folosite și altfel. Când văd un astfel de anunț de retragere, oamenii ne sună și ne întreabă cât de mare e riscul de accidente și ei iau decizia de a le aduce înapoi sau nu”, spune managerul, adăugând că prea puțin sunt cei care vin cu produsul înapoi la magazin.