TotalSoft, prezentă pe piaţa locală de 23 de ani, a fost achiziţionată anul trecut de Logo Software, cel mai important furnizor de soluții software din Turcia, iar noul CEO, Onder Eren, are planuri mari pentru firma românească.

Sub umbrela Logo Software, TotalSoft a adoptat o nouă strategie în 2017. TotalSoft a fost organizată în două divizii de business, fiecare având propria echipă de anagajați. Una este cea de Enterprise Application Solutions (EAS), care furnizează soluții dedicate companiilor și care vizează cu precădere piața din România – unde TotalSoft este lider pe piața de ERP. A doua divizie este Financial Services Unit.

“Am observat potenţialul în Financial Solution şi am separat diviziile. Am decis totodată să creştem numărul angajaţilor în această divizie cu 40 de persoane anul viitor”, a declarat Onder.  Biroul se află în Frankfurt şi este menit să deservească clienții care operează în țările europene, precum și să promoveze și să implementeze soluțiile Charisma, în special în UE.

Pentru piaţa locală planul este standardizarea soluţiilor şi creşterea numărului de implementări prin intermediul unei reţele de parteneri.

“Vrem să creştem profitabilitatea în România şi numărul de implementări. Ne concentrăm să facem produsele standard, astfel încât să fie uşor de implementat Când vom avea produsele standardizate ne vom concentra pe afacerile mici şi mijlocii. Produsele pe care ne focusăm sunt Charisma Leasing şi Charisma ERP. În Turcia, Logo are 2-3 contracte mari pe an cu giganţi precum Unilever sau Turkish Telecom, în rest vând licenţe prin parteneri, iar aceştia fac implementarea. Logo are 800 de parteneri în Turcia, iar în România vrem să avem în primul an 50 de parteneri de afaceri”, precizează Onder.

Obiectivul companiei este ca, pentru sectorul financiar, Charisma Leasing să devină una dintre primele trei soluții la nivel global. În prezent soluţia românească se află în top 10, la nivel mondial.

În ceea ce priveşte desele schimbări de legislaţie din ţara noastră, oficialul TotalSoft susţine că autorităţile ar trebui să ofere suport acestei industrii. “În acest sector există oricum o concurenţa  mare în a găsi oameni. Oricare ar fi cazul, am decis că salariile programatorilor să nu fie afectate de schimbările de legislaţie. România are un avantaj competitiv în IT. Guvernul ar trebui să se concentreze şi să ofere suport acestei industrii. Toată lumea încearcă să vină aici. În Turcia există subvenţii pentru firmele de IT. Spre exemplu, dacă o companie este localizată într-un parc techno, aceasta nu plăteşte taxe timp de 10 ani. De asemenea, angajaţii nu plătesc taxe.  Acest lucru ajută companiile să se dezvolte. Logo beneficiază de aceste lucruri”, spune Onder.

În primele nouă luni ale anului, grupul Logo a înregistrat venituri totale consolidate de 39 milioane de euro, o creștere de peste 35% față de aceeași perioadă a anului trecut. TotalSoft a contribuit la acest rezultat cu venituri de peste 12,5 milioane euro. Profitul net consolidat al Logo s-a ridicat la aproximativ 8,5 milioane de euro pentru aceeași perioadă. Aceste rezultate sunt în linie cu așteptările acționarilor și reiterează planurile de creștere ale companiei, pe termen mediu și lung. Cifra de afaceri estimată pentru 2017 a TotalSoft este de aproximativ 20 milioane euro. În prezent, TotalSoft are 480 de angajați.