Mai precis, pregătesc ultimele detalii pentru contruirea a încă 40 de km, mai precis între Ljig-Preljina. Lucrările acestei porțiuni din așa numitul Coridor XI vor începe în luna martie și vor fi realizate cu parteneri din Azerbaijan.

Porțiunea  Obrenovac-Ub (27 km) și Lajkovac-Ljig (25 km) ar putea fi realizate în parteneriat cu firme de construcții din Turcia , iar lucrările ar putea să înceapă tot din luna martie a acestui an.

50 de km prin România

Conform proiectului, autostrada ar pleca din Timişoara, prin Vârşeţ, Belgrad, Cacak, apoi prin Podgorica şi Bar, ajungând deci în Muntenegru, de unde se poate asigura o legătură către Bari, în Italia.

La finalizare, noua autostradă va avea în jur de 600 de kilometri. Teoretic, aproximativ  50 de kilometri din noul drum se vor găsi pe teritoriul României, urmând să asigure legătura între graniţa cu Serbia şi Timişoara, respectiv cu Coridorul IV European, care include şi autostrada Arad – Timişoara.

Alţi 400 de kilometri vor reprezenta autostrada de pe teritoriul Serbiei, urmând ca în Muntenegru aceasta să străbată aproximativ 160 de kilometri.

Porțiunea Belgrad – Cacak este împărțită în 4 segmente: Belgrad-Obrenovac (25 km), Obrenovac-Ub (27 km), Lajkovac-Ljig (25 km) și Ljig-Cacak (50 km).