Multi operatori aerieni din Europa au pagini de internet care induc consumatorii in eroare, oferind informatii neclare sau false, arata un studiu al Comisiei Europene. In general, companiile aeriene verificate nu ofereau pe site-ul propriu informatii cu privire la taxe si tarife si nu promovau cursa cu cel mai mic pret.

Autoritatile din 15 tari europene au luat parte la exerctitiu si au verificat 400 de pagini de internet ale operatorilor aerieni in 2 zile. Jumatate din paginile verificate nu au fost in concordanta cu legile Uniunii Europene.

Cele mai intalnite nereguli au fost preturile care nu includeau toate taxele si tarifele, zboruri “gratuite” care nu erau gratuite deloc si obligarea pasagerilor sa incheie un anumit tip de asigurare.

Studiul Comisiei Europene a dezvaluit ca liniile aeriene belgiene detin suprematia la nereguli pe pagina de internet, 46 din cele 48 de pagini testate continand nereguli. Companiile aeriene din Austria au fost cele mai atente la oferta lor online, toate cele 20 de pagini testate fiind conform cerintelor Uniunii Europene.

Raportul Comisiei nu a dezvaluit identitatea operatorilor testati pentru a le acorda timp sa-si imbunatateasca oferta online. Comisia Europeana ar putea forta companiile aeriene sa-si inchida paginile de internet daca nu efectueaza modificari.

Sursa: AFP