Nike si Adidas s-au inscris la toate probele Olimpiadei

sportivii cu sanse la medalii. In acelasi timp, pentru ca a semnat mai multe contracte cu tari importante, cum ar fi USA si Australia, Nike s-a inscris in competitie cu 40% din sansele la medalii. Cele doua firme poarta un razboi impresionant, in care au investit peste 100 de milioane de euro. Dar Atena mai poate sa aduca si un efect negativ asupra vanzarilor celor doua companii de echipament sportiv. In functie de numarul de sportivi care sunt prinsi dopati, efectul psihologic asupra cumparator

sportivii cu sanse la medalii. In acelasi timp, pentru ca a semnat mai multe contracte cu tari importante, cum ar fi USA si Australia, Nike s-a inscris in competitie cu 40% din sansele la medalii. Cele doua firme poarta un razboi impresionant, in care au investit peste 100 de milioane de euro. Dar Atena mai poate sa aduca si un efect negativ asupra vanzarilor celor doua companii de echipament sportiv. In functie de numarul de sportivi care sunt prinsi dopati, efectul psihologic asupra cumparatorului de Nike sau Adidas se simte imediat in vanzari. Pana acum, se pare ca Nike este in dezavantaj. Cel mai celebru exemplu este cel al atletei Marion Jones, sponsorizata de Nike. Ea a fost supusa controlului antidoping de doua ori in 2004.Jocurile olimpice sunt considerate de catre marii producatori de echipament sportiv un fel de „haute couture” in lumea modei. Acesta este momentul in care Nike, Adidas sau Reebok afla ce vor dori sa poarte cumparatorii in sezonul viitor.”Atena este anul acesta via napoleone a modei sportive. Nu vindem multe echipamente de genul celui pe care il poarta Cathy Freeman la atletism, dar aratam oamenilor ce facem cu acest brand, cum il asociem cu noile tehnologii. Noi luam tehnologia si o aducem pe terenul de sport”, spune Eunan McLaughlin, seful, in varsta de 46 de ani, al Nike Europe.Atena 2004 este practic Olimpiada unde inotatorii, atletii sau gimnastii intra in competitii in echipamente sportive care pot parea ciudate. De fapt, dincolo de moda, in spatele unui costum de inot stau zeci de ore de cercetarii medicale.Nike si Adidas lanseaza produse noi pentru anumiti sportivi cu care au contract cu ocazia fiecarei Olimpiade. Daca atletii castiga, firmele de echipament sportiv incaseaza jackpoturi uriase de pe urma expunerii media a campionilor olimpici.Nike lucreaza, de exemplu, cu celebra maratonista Paula Radcliffe, pentru care a creat o „jacheta frigorifica” pe care sa o imbrace inainte de curse. Cercetatorii de la Nike sustin ca prin reducerea temperaturii corpului inainte de startul unei competitii performanta poate creste. Ei se asteapta ca aceasta jacheta sa aiba cel putin acelasi succes precum cel inregistrat de costumul folosit de atleta Cathy Freeman in cursa de 400 de metri castigata la Olimpiada de la Sidney.In 1996, Michael Johnson a doborat recordul mondial la 400 de metri si a mai castigat o medalie olimpica la 200 de metri. La cele doua probe Johnson a purtat o pereche de pantofi aurii Nike, conceputi la cererea expresa a atletului american. Ulterior, Nike a inregistrat un succes enorm cu seria de pantofi „Monsterfly”, asemanatori celor purtati de Johnson.Presedintii celor doua grupuri sportive sunt absolut siguri de succesul pe care il vor inregistra de pe urma olimpiadei de anul acesta. „Imaginea evolutiilor viitoare tine de faptul ca Nike isi asociaza imaginea cu aceea a campionilor de la jocurile olimpice”, sustine Eunan McLaughlin.

Adidas merge cu Nadia Comaneci
„Imposibilul nu exista” este tema campaniei publicitare lansate de Adidas cu ocazia jocurilor olimpice de la Atena, care are in prim plan un clip publicitar cu executia Nadiei Comaneci de la paralele la Montreal in 1976. Adidas se asteapta ca jocurile olimpice de anul acesta sa ii aduca o crestere cu 25-30% a vanzarilor pe anumite segmente, cum ar fi pantofii de fotbal sau costumele de atletism.Grupul german a reusit sa recupereze in ultimii trei ani un teren care parea complet pierdut in fata competitorilor de la Nike, Reebok sau Puma. Acum, Adidas este pe,locul doi in topul vanzarilor de material sportiv.

Nike schimba macazul
Nike a reusit in ultimii doi ani de zile sa-i depaseasca pe adversarii de la Adidas in lupta purtata in sportul care aduce cele mai multe beneficii: fotbalul. Nike controleaza acum 34% din aceasta piata, in timp ce Adidas trebuie sa se multumeasca cu 30,2%. Este o evolutie impresionanta a Nike, tinand cont de faptul ca firma americana a pariat, pana de curand, mai mult pe sporturi precum baschetul sau atletismul.