CAPITAL 23 DE ANI. Nicolas Maure: „Este important ca tinerii care își doresc să dezvolte o afacere, să inoveze, să producă și să exporte să rămână în țară”

„Nu am fost în România în toți anii în care Capital a fost alături de companiile prezente aici, însă știu ce se întâmplă în țară începând din 2000. Aderarea României la Uniunea Europeană a fost ca un accelerator al creșterii economice a țării și văd tot mai mulți tineri români care își doresc să dezvolte o afacere, să inoveze, să producă și să exporte. Un fapt foarte încurajator. Ceea ce mă interesează, și nu doar pe mine, este ca mulți dintre acești tineri să rămână în țară. Vreau să adaug însă că am un regret legat de faptul că infrastructura nu ține pasul cu dezvoltarea altor sectoare. Asta cred că este un efect al duratei prea mari a licitațiilor publice. Când vorbesc de infrastructură mă gândesc la rețeaua de autostrăzi, dar nu numai la ea. Întreaga infrastructură de transport trebuie dezvoltată pentru ca România să fie conectată la celelalte țări din lume”, a declarat pentru Capital directorul general al Automobile Dacia, Nicolas Maure,

Totodată, oficialul francez, care ține în prezent frâiele întregului lanț de business al grupului Renault din România, a amintit și că producătorul autohton de automobile are mare nevoie de o autostradă care să facă legătura între uzină și granița cu Ungaria pentru a putea reduce costurile logistice. „Printre prioritățile pe care cred că ar trebui să le aibă Guvernul român în următoarea perioadă trebuie să se afle, în mod clar, infrastructura. Pentru industria auto asta este indispensabil. Și este o chestiune care ne interesează atât pe noi cât și pe colaboratorii noștri. Cu numărul de camioane prin care facem expedițiile și cu care ne aprovizionăm este clar că avem nevoie de autostrada către Sibiu și mai departe, către ieșirea din țară. Asta ne va ajuta și să creștem durabil. Suntem bucuroși că tronsonul Pitești – Sibiu se află ca prioritate zero în masterplanul statului, dar rămâne de aflat și timpul de finalizare. Deocamdată, traversarea Carpaților nu este deloc ușoară.”

Uzina de la Mioveni se află în plin proces de modernizare pentru viitoarele generații de vehicule Dacia.  În prezent, nivelul de automatizare a proceselor de fabricație este de circa 5%, însă în următorii ani acesta va ajunge la 20%. Investițiile realizate pe întreaga platformă de la Mioveni pentru modernizare se ridică la aproximativ 1,9 miliarde de euro, din care 18,5 milioane au fost utilizați pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă. În 2014, Automobile Dacia a devenit compania cu cea mai mare cifră de afaceri din România, peste 93% din producţia Uzinei de Vehicule de la Mioveni fiind exportată în 34 de ţări de pe patru continente.