În plus, într-un raport privind industria auto mondială publicat miercuri, Moody’s a avertizat că Fiat şi Renault nu vor mai putea să se bazeze atât de mult pe pieţele emergente din Brazilia şi Rusia în condiţiile în care cererea de pe aceste pieţe începe să piardă din avans.
În condiţiile în care piaţa din Europa Occidentală ar urma să se contracte pentru al şaselea an consecutiv, minus 5% până la 12,48 milioane unităţi, producătorii de autovehicule de masă se luptă atât cu capacităţile excedentare dar şi cu un război al preţurilor pentru a-i atrage pe puţinii consumatori care trec pragul dealerilor.
Deşi se aşteaptă ca în 2014 vânzările de autoturisme în Europa să revină pe creştere (cu un avans de 3% până la 12,845 milioane unităţi), agenţia de evaluare a atras atenţia că această relansare este ameninţată de prelungirea crizei economice, în special în ţări precum Italia şi Spania. ‘Nu vedem niciun semnal referitor la o tendinţă de creştere sustenabilă a cererii după 2014’, a declarat analistul Moody’s, Falk Frey. Acesta a citat Fiat şi Peugeot-Citroën drept constructorii auto ale căror ratinguri ar putea fi supuse la presiuni dacă situaţie din Europa nu se va îmbunătăţi în următorii ani.
În schimb, Moody’s consideră că Volkswagen AG şi alţi producători de autoturisme din segmentul premium vor avea dificultăţi în Europa dar expunerea lor pe alte pieţe, în special China, le va permite să înregistreze rezultate mai bune decât rivalii.
Creşterea puternică înregistrată de piaţa din China a determinat Moody’s să-şi îmbunătăţească estimările privind vânzările globale de autovehicule cu 3,2% în 2013 şi cu 4,8% în 2014 până la 87,510 milioane unităţi. ‘Cererea chineză pentru autoturisme rămâne un factor cheie pentru creşterea vânzărilor globale’ susţine agenţia de evaluare.
Moody’s se aşteaptă ca în acest a vânzările de autoturisme în China să crească cu 10% până la 21,02 milioane unităţi, în timp ce în SUA ar urma să crească cu 8,7% până la 15,75 milioane unităţi.
Sursa: Agerpres


Te-ar putea interesa și: