Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Ministrul Transporturilor: CFR Călători se confruntă cu un grav deficit de vagoane

Autor: | | 1 Comentarii | 473 Vizualizari

Compania CFR Călători se confruntă cu "un grav deficit de vagoane", a declarat luni ministrul Transporturilor, Lucian Şova.

"Compania se confruntă cu un grav deficit de vagoane, mă ocup să găsesc o soluţie, având în vedere că peste 400 de vagoane au norme de reparaţie sau de întreţinere neefectuate, lucru care a constituit unul din motivele pentru care şi-au propus să reducă din trenuri. Am reuşit şi am prevenit reducerea unui mare număr de trenuri, mai mult de 80 din cele 96, iată că din păcate consecinţe ale managementului neglijent din ultimii ani din perspectiva activităţilor de reparare a materialului rulant produc astfel de efecte care, sigur, că trebuie sa le gestionez eu acum", a spus Şova la Parlament. 

Ministrul Transporturilor a arătat că a avut o întâlnire săptămâna trecută cu conducerea companiei la care i-a invitat pe toţi reparatorii de material rulant din România. 

"Şi în urma acestei dezbateri am constatat că - unu - compania a deschis o serie de proceduri de licitaţie pentru întreţinere sau reparaţii la unele dintre vagoane şi locomotive, proceduri la care nu s-a prezentat niciun reparator. Cei care au în activitate reparaţiile de material rulant au reclamat că procedurile de achiziţii publice pe serviciile de reparaţii pe care compania trebuie să le aplice sunt extrem de greoaie, le creează timpi mari de aşteptare (...) Am propus ca să se imagineze o procedură simplificată de achiziţie publică pentru serviciile acestea de întreţinere şi reparare şi în cursul acestei săptămâni compania va veni cu o propunere", a detaliat el, potrivit Agerpres. 

Pe de altă parte, Şova a susţinut că suspicionează faptul că nici caietele de sarcini care au fost până acum propuse pentru aceste proceduri de achiziţie publică nu au fost realizate corespunzător. 

"Am aflat ca la companie există un serviciu de achiziţii publice format din 4 persoane, absolut surprinzător, terifiant aproape, ţinând cont de dimensiunile resursei umane. Am propus ca măcar pe un proiect pilot următorul caiet de sarcini pentru activităţi de reparaţii să fie făcut cu un consultant extern în nişte limite de preţ rezonabil şi să încerc să văd cum poate arăta un caiet de sarcini făcut corect astfel încât să-i atragă pe reparatori. Încă mai sunt vagoane care corespund unor standarde minime de confort şi de calitate", a afirmat Lucian Şova. 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

30 august 2018

INCREDIBIL CFR Infrastructură a tăiat curentul companiei CFR Marfă

Transporturi si Infrastructura

29 august 2018

Operatorii de transport ameninţă cu proteste

Transporturi si Infrastructura

28 august 2018

ANUNȚ de ultimă oră. Un nou coridor feroviar va traversa România

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.