METRO Cash&Carry a lansat un serviciu financiar nou şi inovator pentru furnizorii săi din România.

Platforma Web MIAG de Scontare pentru Furnizori (MVD) le permite acestora să primească plăţile mai rapid, să utilizeze evaluările favorabile ale bonităţii făcute de METRO şi astfel, să îşi optimizeze propriul flux de numerar. Noua platformă online subliniază rolul pe care îl are METRO Cash&Carry ca partener apropiat şi de încredere al furnizorilor săi.

„Platforma inovatoare MVD le permite furnizorilor noştri să-şi sconteze creanţele pentru a-şi accesa fondurile – în orice moment, de oriunde. Astfel, aceştia au acces mult mai rapid la capital”, afirmă Dusan Wilms, Director General METRO Cash&Carry România. „Prin aceasta dorim să îi susţinem pe furnizorii noştri în mărirea lichidităţii, în special pe durata acestei crize financiare.” În special firmele mici şi mijlocii văd un câştig clar de pe urma noilor servicii, care au fost dezvoltate de către MIAG, o subsidiară a METRO Group specializată în soluţii de finanţare a lanţului de aprovizionare.

Platforma MVD poate fi comparată cu un ATM virtual. Aceasta oferă o situaţie generală a facturilor aprobate, a notelor de credit şi a celor de debit. Fluxurile complexe de plăţi devin mai transparente şi mai uşor de accesat prin internet. În plus, furnizorii METRO Cash & Carry România au oportunitatea de a sconta creanţele selectate, dacă au nevoie de lichidităţi. Odată ce o cerere de scontare este aprobată, sumele sunt eliberate într-o zi lucrătoare. Astfel, furnizorii beneficiază de evaluările favorabile ale bonităţii făcute de METRO şi pot accesa linia noastră de credit prin intermediul băncilor partenere. „Suntem convinşi că acest nou serviciu va fi primit foarte bine de către furnizorii noştri. Până acum am primit doar reactii pozitive”, a afirmat Dusan Wilms.

Pe lângă lansarea platformei MVD în România, METRO Cash & Carry a lansat pentru testare servicii financiare MVD în Portugalia şi Regatul Unit. Platforma MVD a fost  deja implementată cu succes în Polonia, unde furnizorii METRO au scontat un excedent de 50 de milioane de Euro sub formă de creanţe de la METRO, sporindu-şi astfel lichiditatea şi finanţând mai multe oportunităţi de afaceri.

METRO Cash & Carry este reprezentat în 29 de ţări cu peste 650 de magazine cash&carry. Cu peste 100,000 de angajaţi, la nivel mondial, compania a atins vânzări de 33,1 miliarde Euro in 2008. METRO Cash & Carry este o divizie de vânzări a METRO Group, unul dintre liderii comerţului la scară mondială. În anul 2008, vânzările METRO Group au atins cifra de 68 miliarde Euro. Compania numără aproximativ 300.000 de angajaţi şi operează în peste 2.200 de locaţii din 32 de ţări. Partea operaţională a afacerii este desfăşurată de diviziile de vânzări care operează independent pe piaţă: METRO/ Makro Cash & Carry; hipermarket-urile Real; Media Markt si Saturn – lider pe piata bunurilor electronice şi electrocasnice din Europa şi magazinele universale Galeria Kaufhof.

METRO Cash & Carry România este o parte integrantă a METRO Cash & Carry Internaţional.

METRO Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie din Bucureşti. Astăzi, reţeaua de magazine numără 24 de centre de distribuţie: în Bucureşti – 4 centre (Militari, Voluntari, Berceni şi Băneasa), în Braşov, Constanţa şi Timişoara câte 2 centre şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Piteşti, Tg. Mureş, Arad si Deva. METRO Cash & Carry România este implicată activ în implementarea şi dezvoltarea aceluiaşi concept de vânzare şi pe piaţa din Republica Moldova, unde în prezent operează cu 3 centre, 2 dintre ele fiind în Chişinău, iar al treilea în oraşul Bălţi.