Mercedes-Benz şi-a revizuit toată gama de SUV-uri, a schimbat denumirile şi a combinat segmente diferite de autoturisme pentru a crea modele noi. Este cazul modelului GLE Coupé. Anunţat la finele anului trecut şi prezentat la Salonul auto de la Detroit din acest an, GLE Coupé este primul SUV Mercedes-Benz botezat după noua nomenclatură a mărcii şi înlocuitorul vechiului ML. SUV-urile coupé sunt o prezenţă obişnuită pe străzile din România, însă atunci când te afli la volanul unui Mercedes-Benz GLE Coupé nu ar trebui să te mire dacă eşti întrebat la semafor, de alţi şoferi, ce model este şi cât costă. Automobilul este disponibil în ţară din luna aprilie şi în luna iulie au fost cumpărate nouă modele, cel mai popular fiind dieselul 350 D 4M, ce are un preț de pornire de 70.370 euro. Acestă versiune am testat-o şi noi şi putem spune că într-adevăr maşina a fost creată să impresioneze.

Designul exterior nu are cum să nu te ducă cu gândul la concurentul direct BMW X6. Pe măsură ce te apropii,  vezi grila radiatorului cu stema Mercedes-Benz amplasată central, precum și spatele cu blocuri optice alungite. Maşina nu pare mare doar la exterior. La interior, spaţiul este generos pentru toţi ocupanţii, iar portbagajul are  1.650 de litri. Pielea îmbracă nu numai scaunele, ci şi bordul şi uşile. Ne-a plăcut sistemul de climatizare cu trei zone de climă, care are comenzi şi pentru pasagerii din spate, scaunele cu suport lombar, dar şi plafonul panoramic. Volanul multifuncţional cu 12 butoane nu oferă şi posibilitatea reglării vitezei pentru tempomat sau cruise control aşa cum mai este cunoscut.

O multitudine de opţionale

Pe şosea, automobilul îţi dă senzaţia că te afli într-un model sportiv, senzaţie care este accentuată în momentul în care comuţi pe modul Sport de pe butonul aflat pe cotieră. Există alte trei moduri: Individual, Comfort şi Slippery (pentru drumuri cu gheaţă şi zăpadă). 

Motorul de trei litri este silenţios la viteze mari, iar cutia automată cu nouă rapoarte, care este standard, schimbă insesizabil. La trecerea din modul Sport în modul Comfort, direcţia şi suspensia se ajustează în consecinţă, iar la viteze mari, garda la sol a autovehiculului este coborâtă pentru a spori stabilitatea. SUV-ul ajunge de la 0 la 100 km/h în şapte secunde, iar viteza maximă este de 226 km/h. Consumul urban pentru GLE coupe diesel este estimat între 7,5 şi 8 litri în mediul urban şi 6,4 -6,7 litri în mediu extraurban. În oraş noi am înregistrat un consum de zece litri, iar la drum lung consumul nu a trecut de şapte litri.

La capitolul tehnologii, SUV-ul nemţilor dispune de un ecran cu diagonală de 20,3 cm, sistem audio Bang & Olufsen sau Harman Kardon, sistem GPS de la Garmin, telefonie etc. De asemenea, automobilul poate fi echipat cu asistent de menţinere bandă rulare, asistent unghi mort, asistent menţinere atenţie sau prevenire coliziuni. O opţiune utilă este asistentul activ la parcare. Aceasta facilitează găsirea unui loc de parcare, precum şi ieşirea din locuri de parcare paralele sau din alte parcări. Asistentul manevrează automat autovehiculul şi scuteşte şoferul de acţiunile de virare şi frânare. 

Camera video de 360° asigură o vedere generală realistă, iar autovehiculul şi împrejurimile sale pot fi afişate sub forma unei vederi panoramice pe ecran. Sistemul este activat automat atunci când este cuplată treapta de mers înapoi. În concluzie, deşi este un automobil fabricat într-o uzină de 4,5 miliarde de euro din Alabama, iar americanii sunt ţinta principală, acest SUV coupé va fi atractiv și pentru români, deoarece este spectaculos şi impresionează de la prima vedere.