Lupta dintre cei trei mari ai segmentului premium, Mercedes-Benz, Audi și BMW, este tot mai acerbă și se desfășoară pe toate fronturile. De la cele mai mici modele până în vârful scalei, la nivelul mașinilor de lux sau al SUV-urilor de mari dimensiuni.
Zona acoperită de Clasa C a celor de la Mercedes-Benz este vânată și de Seria 3 de la BMW și de Audi A4, iar învingătorul se decide, temporar, după fiecare bătălie în parte. Sau, mai exact, după orice modificare – face-lift sau vehicul complet nou – a unuia dintre cei trei combatanți. Anul trecut, de exemplu, modelul celor de la Mercedes a fost avantajat pe piața europeană de înnoirea întârziată a adversarilor, iar rezultatul a fost previzibil: Clasa C    a înregistrat o creștere cu 17% a vânzărilor, până la 178.345 de unități, în timp ce BMW Seria 3 a fost nevoit să se mulțumească cu locul secund, după un recul de 11%, cu 166.860 de unități. Audi A4 a fost nevoit să accepte poziția a treia, cu 162.085 unități. Toate acestea după ce, în 2010, C klasse se afla cu mii de unități în spatele adversarilor săi. În 2012, este posibil ca situația să se schimbe din nou, dat fiind faptul că atât BMW, cât și Audi au venit cu modele noi.
Soluții germane
Modelul testat de Capital, un C 200 CDI BlueEFFICIENCY, are un preț de bază de 35.836 euro cu TVA inclusă, însă, mulțimea de echipamente opționale adăugate de reprezentanța brandului german din România a urcat prețul până la 44.950 de euro. Cu această sumă, orice român care își dorește un vehicul cu un pronunțat caracter dinamic, dar care nu uită de tradiția Mercedes-Benz în materie de design, poate intra în posesia unui vehicul căruia cu greu îi poți găsi cusur.
Comportamentul rutier este ireproșabil, iar dieselul de 2.143 cmc care dezvoltă 136 CP, cuplat la transmisia automată 7G Tronic Plus, asigură mașinii o vioiciune neașteptată. E drept că, la turații mari, zgomotul care pătrunde în interior este mai puțin plăcut, dar acest mic neajuns este estompat de senzația de siguranță și de stabilitatea vehiculului. Rămânând la capitolul habitaclu, sunt demne de menționat ergonomia postului de conducere și ușurința cu care intuiești fiecare funcție a sistemelor de comandă și control. La aceste capitole, nici BMW și nici Audi nu au găsit contraargumente suficiente. Asta până la apariția noului Seria 3. În schimb, modelul Mercedes-Benz pierde ceva puncte la aspectul interior, ușor rămas în urmă față de ceilalți doi competitori.
Robotul de sub caroserie
Dacă designul exterior curat, ambianța sobră, dar elegantă, a habitaclului sau sentimentul de control deplin al vehiculului, în orice condiții, nu sunt suficiente pentru a convinge, mulțimea de sisteme de asistență ar trebui să o facă. Caroseria ascunde un adevărat robot care include funcții greu de pronunțat, dar extrem de utile, precum Agility Control, Parktronic, Speedtronic, ECO start-stop, Adaptive Main Beam Assist și multe altele.