38% din aceasta suma o reprezinta promovarea unor produse media sau evenimente culturale, iar 11% o constituie valoarea anunturilor de mica publicitate. Majoritatea investitiilor sunt atrase de catre publicatiile platite, aprox. 80% din total, publicatiile distribuite gratuit beneficiind de 20% din sume.
 
Serviciile de comunicatii mobile au beneficiat de cele mai mari sume investite in publicitatea din presa scrisa, aproximativ 9% din totalul investitiilor. Alaturi de acestea, in topul produselor sau serviciilor promovate se situeaza: automobilele (7%), bauturile alcoolice (5%), serviciile bancare (5%), produsele pentru ingrijirea fetei (3%). Clientii care au investit cele mai mai mari sume in publicitate sunt: Vodafone, Orange, Heineken Romania, Loreal, Beiersdorf AG.
 
Considerand doar sumele investite in publicitatea comerciala, fara promovarea evenimentelor sau a unor produse media, cotidienele generaliste si cele de sport au insumat 20% din totalul sumelor investite, acestea fiind publicatiile cu cele mai mari investitii in publicitate, urmate de publicatiile economice, revistele adresate femeilor si tabloide.
 
Studiul de Monitorizare a Investiilor in Publicitate pentru Presa Scrisa (MIPPS) se realizeaza in cadrul BRAT incepand cu ianuarie 2011. In luna martie 2011 au fost monitorizate un numar de 202 publicatii tiparite, apartinand a 57 de editori. Acces la rezultatele monitorizarii au in prezent 13 agentii de publicitate si 2 regii de publicitate.
 
Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) este o asociatie constituita in scopul masurarii si verificarii independente si obiective a performantei produselor media. In cei 12 ani de existenta BRAT a devenit recunoscut ca reperul pietei de publicitate pentru presa scrisa si mediul online in ceea! ce priveste rezultatele de audienta, tirajul publicatiilor sau traficul siteurilor web.