Ultimul „răcnet“ în materie de magazine de modă: brandurile de lux adunate pe suprafeţe mai mari de 4.000 mp. Investiţii de circa 60 de milioane de euro sunt pregătite în următorii trei ani pentru dezvoltarea magazinelor de modă amenajate pe suprafeţe mari. Ultimul jucător pe această piaţă este grupul Miro Radici.

Creşterea numărului de malluri, puterea crescută de cumpărare a românilor, precum şi apetitul din ce în ce mai mare al conaţionalilor noştri pentru haine produse sub branduri celebre au făcut ca piaţa retailului de fashion din România să ia avânt. De altminteri, acest lucru a fost extrem de vizibil în ultimul an, când jucătorii deja activi în România s-au reorientat către magazine cu suprafeţe mai mari, aşa-numitele „galerii“, în care se pot găsi şi branduri de lux.

În România, până de curând, magazinele de modă îşi desfăşurau activitatea, în cazuri fericite, pe 1.000-2.000 de metri pătraţi. Însă, tendinţa este de a-i oferi cumpărătorului spaţii generoase. O parte din companiile active pe piaţă şi-au extins deja magazinele, însă cei care deţin în România exclusivitate pentru distribuţia anumitor branduri au trecut la unităţi cu suprafeţe de 4.000 sau chiar 6.000 de metri pătraţi.

Grupul Elmec, importatorul unic al mărcii Nike în România, a fost primul care a apelat la acest concept de magazin. Succesul primei galerii a determinat compania elenă să anunţe lansarea proiectului unei noi galerii, de 6.000 de metri pătraţi (repartizaţi pe şase nivele) situată pe bulevardul Magheru din Capitală.

O altă investiţie semnificativă a fost cea a grupului RTC, care a inaugurat primul magazin Debenhams din România (o unitate de tip galerie). Magazinul are o suprafaţă de 2.500 de metri pătraţi, iar aici îşi găsesc locul şi branduri româneşti de lux. RTC urmăreşte deschiderea a încă două galerii în 2008, dar cu suprafeţe de 5.000 de metri pătraţi, investiţia totală fiind de nouă milioane de euro.

Gruppo Radici deschide prima galerie Boecker în România

Ultimii, dar nu cei mai puţin importanţi sunt italienii de la Miro Radici, care pregătesc o strategie de dezvoltare rapidă în România pentru retailerul Boecker. Grupul italian Miro Radici este prezent pe piaţa locală din septembrie 2006, după preluarea grupului Steilmann prin divizia sa de modă, Miro Radici AG. Înfiinţat în Germania în 1994, Miro Radici AG operează independent pe piaţa internaţională. În ţara noastră, compania deţine 51% din Steilmann România, restul aparţinându-i omului de afaceri Romeo Pomponiu, iar în prezent se pregăteşte de lansarea propriilor sale magazine, sub brandul Boecker – foarte cunoscut şi apreciat în Germania, unde a fost nominalizat în topul primelor zece magazine de modă pentru bărbaţi.

Primul magazin Boecker din ţara noastră va fi inaugurat anul viitor, cel mai probabil în Băneasa Mall. Alături de produsele Steilmann, pe rafturile primelor unităţi Boecker se vor găsi mărci de lux internaţionale, precum Hugo Boss, Calvin Klein, Joop, Tommy Hilfiger, Cinque şi Brax, dar şi brandurile de casual fashion ale grupului, precum Apanage, Emozione, KS ori Feel Good. Investiţia în primul magazin este de patru milioane de euro, acesta urmând să aibă o suprafaţă de 4.000-5.000 de metri pătraţi. Expansiunea galeriilor Boecker, spune Romeo Pomponiu, va fi foarte rapidă. Sunt vizate oraşele mari, precum Cluj-Napoca, Braşov, Constanţa şi Timişoara. „Până în 2010, vrem să avem un lanţ de zece magazine“, afirmă omul de afaceri. Investiţia totală prevăzută pentru România, în următorii trei ani, este de 40 de milioane de euro.

Deocamdată însă, până când Elmec sau RTC vor intra cu adevărat în „marea cursă a galeriilor“, Boecker se anunţă a fi retailerul cu cele mai spaţioase magazine pentru brandurile de lux.

Galerii de fashion shopping

BOECKER În magazinele retailerului german va putea fi achiziţionată îmbrăcăminte pentru femei, bărbaţi, dar şi lenjerie intimă pentru toate gusturile unei „victime a modei“. Se găsesc de asemenea accesorii, precum pantofi sau curele. Printre brandurile distribuite se numără Joop, Chantelle, Marc o’Polo, Triumph, Lacoste, Bugatti şi Chou Chou. Suprafaţa unei galerii este de 4.000-5.000 mp.

DEBENHAMS Trăsătura sa caracteristică sunt colecţiile limitate, elaborate special pentru Debenhams de către designeri britanici precum Jasper Conran şi Jonch Rocha. În România, primii creatori de modă care au colaborat cu britanicii sunt Răzvan Ciobanu şi Irina Schrotter. Magazinul are o suprafaţă de 2.500 mp.

FAMOUS BRANDS Conceptul unei astfel de magazin a fost creat de Elmec în acest an, special pentru piaţa românească. În aceste galerii se găsesc atât brandurile casual importate de Elmec, precum Nike, Converse ori Miss Sixty, cât şi branduri de lux precum Calvin Klein sau Ralph Lauren. Magazinul are o suprafaţă de 3.000 mp.

Te-ar putea interesa și: