Așadar, premierul a spus în ședința de Guvern că este aprobat planul național privind implementarea sistemului european de management al traficului feroviar. Potrivit explicației oferite de Marcel Ciolacu, autoritățile au un „plan detaliat pentru echiparea liniilor de cale ferată modernizate și noi”.

Marcel Ciolacu anunță modernizarea căilor ferate din România

„Aprobăm azi HG și planul național privind implementarea sistemului european de management al traficului feroviar. Este o premieră. Avem un plan detaliat pentru echiparea liniilor de cale ferată modernizate și noi.

E esențial să creștem viteza comercială, să scădem timpii de parcurs și să mărim siguranța și capacitatea sectoarelor de cale ferată modernizate. E un plan foarte clar, atât pe termen scurt, cât și mediu”, a declarat Marcel Ciolacu.

Temperaturile ridicate au afectat circulația trenurilor

Amintim că anunțul premierului a venit în contextul în care CFR a anunțat măsuri speciale de circulație cu trenul, din cauza căldurii excesive. Mai precis, CFR SA a pus în aplicare măsuri specifice de circulație pe rețeaua feroviară ca răspuns la condițiile de căldură extremă. Sunt aplicate restricții de viteză în zonele în care temperaturile de pe calea ferată depășesc 50 de grade Celsius.

Potrivit companiei, traficul feroviar național se desfășoară în prezent în condiții speciale, luni după-amiază. Au fost impuse restricții de viteză pe anumite secțiuni specifice ale căilor ferate din cauza temperaturilor aerului care au depășit 40 de grade și a temperaturilor la sol care au depășit 50 de grade.

Toate aceste acțiuni sunt conforme cu reglementările de siguranță feroviară

Potrivit companiei, atunci când temperatura aerului ajunge la 35-37 de grade Celsius, personalul de întreținere efectuează inspecții suplimentare pe rețeaua feroviară. Acestea includ verificări directe pe șine, monitorizarea continuă și înregistrarea modificărilor de temperatură pe șine.

În plus, atunci când temperatura căii ferate depășește 50 de grade Celsius în anumite intervale specifice în anumite stații, viteza trenurilor este redusă cu 20-30 km/h față de viteza obișnuită pentru a asigura siguranța traficului feroviar.

CFR SA menționează că aceste acțiuni sunt implementate de toate entitățile de infrastructură și sunt conforme cu reglementările de siguranță feroviară în astfel de situații deosebite.