Acest tip de proiecte este dominat de un mare retailer alimentar, de regulă un hipermarket, cu o galerie comerciala adiacentă, totalizând maximum 20.000 mp. Totuşi, mallurile de generaţia a treia, care sunt concentrate pe facilităţi de divertisment şi petrecere a timpului liber, au început să îşi facă simţită prezenţa pe piaţa românească, reprezentând 38% din stocul actual de centre comerciale din România, adică 573.000 mp. Acest model nou de retail a fost personalizat pe piaţa locală în special de AFI Europe România, în două malluri importante de generaţia a treia: AFI Palace Cotroceni şi AFI Palace Ploieşti.      

În ceea ce priveşte mallurile de generaţia a doua, acestea au fost dezvoltate începând cu anul 2000 şi sunt încă operaţionale, oferind o varietate mai mare de comercianţi de retail şi servicii. Având suprafeţe închiriabile de 20.000 – 40.000 mp, aceste malluri reprezintă 30% din stocul de spaţii comerciale (456.000 mp).

Până la sfârşitul anului vor fi 12 centre comerciale de generaţia a treia operaţionale în România, după deschiderea AFI Palace Ploieşti, pe 3 octombrie.


Te-ar putea interesa și: