Acest zbor a repatriat cetăţenii români care nu au putut călători cu alte companii. Costurile au fost suportate din fondul MAE pentru situaţii de urgenţă şi criză.

Potrivit datelor MAE, de la debutul situaţiei din Turcia, a fost activată în regim de urgenţă Celula de criză a Ministerului Afacerilor Externe, care a gestionat procedurile specifice de repatriere, în conlucrare cu instituţiile româneşti cu atribuţii în domeniu.

Astfel, s-au înregistrat  circa 2.300 de apeluri telefonice. Toate misiunile diplomatice şi oficiile consulare din zonă, coordonate de Celula de criză, au fost implicate în acordarea asistenţei şi protecţiei consulare necesare (Ankara, Istanbul, Izmir, Sofia, Atena, consulatul onorific al României la Antalya). De asemenea, structurile Celulei de criză a MAE acţionează în regim de permanenţă. Totodată, echipele consulare mobile s-au deplasat la aeroporturile din Istanbul (unde au fost înfiinţate două puncte de informare/adunare special dedicate) şi Ankara, precum şi la punctele de trecere a frontierei cu cel mai mare trafic dintre Turcia şi Bulgaria, oferind asistenţa necesară, potrivit MAE.

Pentru acordarea corespunzătoare a asistenţei consulare şi preluarea operativă a solicitărilor cetăţenilor români, MAE a pus la dispoziţia cetăţenilor interesaţi în mod suplimentar şi linia telefonică TelVerde 0800 800 407 (accesibilă numai din România, în regim de gratuitate), precum şi adresa de e-mail: callcenter@mae.ro. Cetăţenii români aflaţi în Turcia au în continuare la dispoziţie numerele de telefon: +90.312.44.77.920; +90 212 3583541; +90 212 3580516; +90 212 3583537, +90 232 4650579.