Datoriile CFR SA către companiile care lucrează la reabilitarea tronsoanelor Bucureşti Nord – Băneasa şi Feteşti – Constanţa au dus la suspendarea reabilitării începând cu 27 ianuarie 2009. Ministerul Transporturilor susţine că asociaţia de firme Swietelsky – Wiebe – Takenaka a efectuat până în prezent lucrări în valoare de 209 milioane EURO, dintre care la 31 decembrie 2008 i se mai datorau 8 milioane EURO, ceea ce înseamnă aproximativ 4% din total.  Acest proiect fiind în prezent finanţat integral de la bugetul de stat, limitările existente în bugetul anului 2008, alocat acestui proiect, au făcut imposibilă efectuarea tuturor plăţilor cuvenite constructorului, motivele fiind independente de voinţa CFR SA.

Continuarea lucrărilor depinde de sumele pe care Guvernul le va pune la dispoziţia Ministerului Transporturilor (MT). Conform unui comunicat dat publicităţii joi, 29 ianuarie, „CFR SA a efectuat toate demersurile necesare pentru asigurarea finanţării de la bugetul de stat atât a restanţelor la plată, cât şi a lucrărilor care urmează a se efectua în cursul acestui an. Dacă prin bugetul de stat pe anul 2009 se va asigura finanţarea corespunzătoare, inclusiv finanţarea cât mai curând posibil a restanţelor din 2008, lucrările la acest lot se vor finaliza în vara acestui an”.

Lucrările de reabilitare pe secţiunea Bucureşti – Constanţa (sectoarele Fundulea – Lehliu şi Lehliu – Ciulniţa –Feteşti), relizate de firma Astaldi şi finanţate din fonduri ISPA, nu au plăţi restante, iar constructorul nu a notificat niciodată CFR SA privind existenţa vreunei plăţi întârziate. Conform MT, „Compania Naţională de Căi Ferate a condiţionat constructorii ca, înainte de oprirea lucrului, acestea să finalizeze toate lucrările care ar putea afecta siguranţa circulaţiei pe secţiunea de cale ferată Anghel Saligny –Cernavodă (care este în circulaţie)”.