Lovitură teribilă pentru mașinile pe benzină: Este la nivel internațional! Nu se mai poate face nimic

Lovitură teribilă pentru mașinile pe benzină: Este la nivel internațional! Dacă pandemia de coronavirus a adus în 2020 o scădere fără precedent a prețurilor pentru barilul de petrol, 2021 vine cu o tendință inversă.

Lovitură teribilă pentru mașinile pe benzină! Prețul barilului de petrol crește vertiginos, avertizează cunoscutul economist Adrian Câciu.

Volatilitate pieței internaționale, dar și lipsa de coerență a măsurilor luate pe plan național vor conduce la o scumpire consistentă a carburanților, susține economistul.

Lovitură teribilă pentru mașinile pe benzină! Prețul carburanților, creștere importantă

”Prețul barilului de petrol a depășit 70 dolari.

Scumpirea combustibilului va fi destul de consistentă având în vedere că în numai o săptămână volatilitatea pieței a dus la o creștere cu peste 10 dolari pe baril.

Pentru a înțelege impactul trebuie spus că barilul de petrol la 1 ianuarie 2020 a fost de 58 USD, după care a scăzut la un minim de 23 USD în martie 2020.

De ce am pus data de 1 ianuarie 2020 ca element de referință? Atunci a fost eliminată supracciza si am avut o scădere de 32 de bani la pompă,

”Prețul la pompă al benzinei, mai mare decât în ianurie 2020”

Astazi când discutăm, prețul la pompă al benzinei este mai mare decât cel de la începutul anului 2020 iar motorina are același parcurs.

Dincolo de asta, influența asupra inflației va fi majoră. Scumpiri în lanț.

Ei, cum ar fi acum să ne uităm noi în gura părerologilor care vor majorări de taxe pe consum în plină explozie a inflației?

Care ar fi efectul asupra puterii de cumpărare a cetățenilor și economiei? Bomboană pe colivă, nu alta.

PS: aceasta este inflația prin ofertă. Se adaugă inflației monetare.”, a scris luni Adrian Câciu pe Facebook.

Trebuie precizat că în prima parte a anului trecut prețurile internaționale ale petrolului au înregistrat o prăbușire fără precedent, ajungându-se la situația ca pe bursă să se consemneze prețuri negative ale contractelor futures pe bază de țiței, din cauza lipsei cererii, pe fondul restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus.

În consecință, marii producători de petrol au redus semnificativ oferta, pentru a contrabalansa cererea scăzută, măsură ce a condus la un reviriment al prețurilor internaționale.