Apple a fost amendat suplimentar cu cinci milioane de euro pentru că nu a dat clienților informații clare despre cum să păstreze sau, în cele din urmă, să înlocuiască bateriile telefonului, potrivit Reuters.

Grupurile italiene de consumatori s-au plâns că actualizările software pentru telefoane mobile sunt făcute să reducă funcționalitatea dispozitivelor și să determine clienții să cumpere noi telefoane.

Consiliul Concurenței din Italia a spus că unele actualizări de firmware ale Apple și Samsung „au provocat disfuncționalități grave și au redus semnificativ performanța, accelerând astfel procesul de înlocuire a acestora”, potrivit Digi24.

Apple a recunoscut anul trecut că software-ul iPhone a avut ca efect încetinirea anumitor telefoane care aveau probleme cu bateria, dar a negat că a făcut vreodată ceva pentru a scurta intenționat durata de viață a unui produs.

Compania și-a cerut scuze pentru acțiunile sale și a redus costurile de înlocuire a bateriei. De asemenea, a spus că va schimba software-ul pentru a arăta utilizatorilor dacă bateriile telefonului lor funcționează bine. Samsung în schimb nu s-a mai lovit de astfel de probleme în trecut.

Te-ar putea interesa și: