Lovitură pe piaţa auto din Ungaria! Urmează România? Ce vor păţi angajaţii

Downsizing

Modificările ce au un impact puternic asupra pieţei auto globale în această perioadă afectează şi un important producător auto german, care deţine o fabrică în Ungaria. Angajaţii au fost deja înştiinţaţi cu privire la contractele lor.

Veste proastă pentru angajaţii uzinei Audi din Gyor, Ungaria: constructorul auto german va limita numărul contractelor de muncă pe durată determinată, pe fondul schimbărilor în procesul de producţie a motoarelor tradiţionale şi a creşterii producţiei de motoare electrice.

Audi invocă un proces care are loc nu numai în concernul Audi şi, implicit, în fabrica din Ungaria, ci în întreaga industrie auto globală – trecerea către electromobilitate şi digitalizare. Aceste modificări vor avea un impact puternic asupra numărului de angajaţi şi asupra structurii ocupării forţei de muncă, se mai arată în comunicatul emis de Audi, notează g4media.ro.

Este de aşteptat ca noile provocări la care trebuie să răspundă industria auto mondială să afecteze şi afacerile din România, unde sunt prezenţi producătorii auto Dacia şi Ford, precum şi mii de companii furnizoare de componente pentru acestea, dar şi pentru alte importante branduri auto internaţionale.

Vânzările Audi Hungaria Zrt. au scăzut în 2018 cu 2,3% faţă de anul precedent, la 7,377 miliarde de euro. În 2018 au fost produse 1.954.301 de motoare, cu 10.864 mai puţine decât în 2017, şi 100.000 de maşini au părăsit linia de producţie a companiei, cu 5.491 mai puţine decât în 2017. În 2018, numărul mediu de angajaţi ai Audi în ţara vecină a fost de 12.726, scrie agenţia ungară de presă MTI.