După dezvoltarea în sectoarele serviciilor şi retailului, piaţa locală a francizei cunoaşte o expansiune considerabilă şi în zona fast food.  Cel mai recent sosit astfel de lanţ  în România, care pătrunde pe piaţă, pe această cale, este La Piadineria Dr. Gusto.

La Piadineria Dr. Gusto, restaurant de tip fast food, şi-a început activitatea în anul 2005, fiind cunoscută ca un lanţ de restaurante unde lipia Piadina este produsul de bază pentru o gamă diversificată de meniuri, pentru toate gusturile.

Preluarea afacerii La Piadineria Dr. Gusto în regim de franciză presupune identificarea unui spaţiu amplasat într-o zonă comercială şi având o suprafaţă recomandată de circa 50 de metri pătraţi. Echipamentele necesare derulării activităţii pot fi achiziţionate de către francizat în leasing. Taxa de intrare în reţeaua de franciză este de 10.000 de euro, iar oraşele vizate de către francizor, într-o primă etapă a expansiunii sale, sunt Capitala şi oraşele cu o populaţie de peste 50.000 de locuitori.

Pentru primele zece contracte de franciză, La Piadineria Dr. Gusto oferă scutirea francizatului, pe o perioadă de un an de zile, de redevenţa aferentă contractului.

Restaurantele lanţului se bucură de un trafic cuprins între 3.000 şi 5.000 de clienţi pe lună, clientela restaurantelor putând regăsi, pe lângă diferitele sortimente de Piadine, şi alte produse complementare: băuturi răcoritoare, cafea, ceaiuri naturale, diferite arome de ciocolată caldă şi produse de patiserie.

Francizorul oferă viitorilor săi parteneri francizaţi materia primă – lipia Piadina, care, pe lângă alte produse de fast food, precum kebabul sau shaorma, suportă o gamă variată de umpluturi, precum: mozzarella, şuncă, sosuri, măsline, cartofi-pai, parmezan, blue cheese, caşcaval afumat şi altele.

Capital – Editia nr.11, data 19 martie 2008