Compania LG Electronics a anunţat astăzi lansarea pe piaţa din Coreea de Sud a primului televizor 3D Full LED, model LX9500, la o lună distanţă faţă de rivalii de la Samsung.

LG este ultimul mare producător de televizoare care lansează un televizor 3D. Samsung vinde de la sfârşitul lunii februarie televizoare 3D în Coreea de Sud, iar Panasonic comercializează de la începutul acestei luni televizoare 3D în Statele Unite. Sony a anunţat deja primele televizoare 3D, însă vânzările încep de la vară.

Primul televizor de la LG este LX9500, cu diagonala de 55 de inch. Acesta utilizează o structură inovativă de tipul backlight pentru a oferi consumatorilor o experienţă 3D unică prin imagini la o calitate ireproşabilă

Modelul încorporează 1.200 de LED-uri, iar ecranul Full LED oferă o luminozitate  excepţională. În plus, prin rata de contrast dinamică de 10.000.000:1 şi tehnologia TruMotion 400Hz (480Hz), imaginile 3D oferite de LX9500 transportă telespectatorii direct în mijlocul acţiunii pe care o vizualizează.

LG introduce, de asemenea, în premieră pentru industria din care face parte, formatul Multi Picture pe care îl suportă modelul LX9500. Acesta reprezintă standardul pentru imagini 3D care permite consumatorilor să creeze şi să beneficieze de conţinut 3D într-un mod extrem de uşor. Ceea ce înseamnă că utilizatorii pot vizualiza pe ecranul LX9500 imagini înregistrate cu o cameră 3D fără a mai fi necesară convertirea fişierului întâi pe un computer.

LG vrea o cotă de piaţă de 25% din piaţa 3D în 2010

Modelul LX9500 utilizează ochelari ce încorporează tehnologia shutter (model: AG-S100), ai căror lentile se blochează în mod alternativ în funcţie de rata de refresh a ecranului. Ochelarii sunt confortabili, putând fi purtaţi o perioadă lungă de timp şi se încarcă prin intermediul conexiunii USB pentru a putea fi utilizaţi pentru o durată de până la 40 de ore.

LG şi-a luat angajamentul de a-şi consolida poziţia pe această piaţă care se preconizează că va depăşi 80 de milioane de unităţi până în 2014, şi doreşte să obţină o cotă de piaţă de 25% din piaţa 3D în 2010.

Strategia LG prevede introducerea pe piaţă a unei game diversificate de produse, cu diagonale de la 42 la 150 de inci, care să utilizeze atât ochelari ce încorporează tehnologia shutter, dar şi cea bipolară. Mai mult, compania intenţionează să lanseze o gamă de produse 3D compatibile care va include televizoare LG LCD şi cu plasmă, playere Blu-ray, dar şi primul proiector 3D Full HD.

Televizoarele 3D INIFINIA de la LG disponibile cu diagonalele de 47 şi 55 de inci, sunt introduse în primă fază pe piaţa din Coreea, urmând a fi disponibile ulterior şi pe pieţele din America de Nord, Europa şi dar şi în alte pieţe începând cu prima parte a lunii mai.

SURSA: LG