La începutul verii 2011, căutările online pentru ochelari de soare, costume de baie, grătare, corturi şi hamace au crescut de cel puţin cinci ori, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Specialiştii văd în această tendinţă o confirmare a maturizării pieţei e-commerce în România.
„E inteligent să cumperi online, iar la noi acest lucru este din ce în ce mai bine înţeles. Românii se obişnuiesc acum să planifice cumpărăturile de vacanţă, să exploreze mii de oferte în doar câteva minute, să primească produsele acasă şi să ia apoi procesul de la capăt. Ne bucură şi faptul că, se pare, anul acesta românii sunt mai dornici de vacanţe”, declară Costin Cadelcu, Marketing Manager Okazii.ro. Statisticile invocate de acesta indică faptul că, în luna iunie, s-au cumpărat prin Okazii.ro de şapte ori mai multe trollere faţă de aceeaşi lună a anului trecut.
Aceleaşi statistici Okazii.ro arată dublarea interesului pentru produsele cu specific estival, faţă de iunie 2010, manifestat prin numărul de căutări şi tranzacţii. Iată cum arată un top al produselor de vacanţă preferate de români anul acesta.