Operatorul de hipermarketuri Kaufland va deschide luni, la Baia Mare, al 45-lea magazin al reţelei, în urma unei investiţii de 8,5 milioane de euro, au declarat pentru capital.ro reprezentanţii companiei.

Magazinul de la Baia Mare, cu o suprafaţă de 3.750 de metri pătraţi, este al şaselea şi ultimul hipermarket inaugurat de Kaufland în acest an.

Cu 6 deschideri, compania Kaufland, parte a grupului german Schwarz, este cel mai activ operator pe segmentul de hipermarketuri în acest an, în contextul în care criza a oprit sau amânat dezvoltarea a numeroase proiecte de centre comerciale şi parcuri de retail.

Cel mai mare operator de hipermarketuri după cifra de afaceri, Carrefour, a deschis 2 hipermarketuri în acest an, faţă de 10 inaugurări în 2008. În plus, retailerul francez a fost nevoit să închidă unul dintre cele 2 hipermarketuri pe care le operează la Brăila.

Real, a încetinit la rândul său ritmul de extindere, urmând să finalizeze anul 2009 cu patru deschideri faţă de 6 inaugurări în 2008. Pe de altă parte, retailerul francez Auchan a deschis în acest an un singur hipermarket, la fel în anul precedent.

Patru hipermarketuri în primele două luni din 2010

Kaufland,  va deschide în lunile ianuarie şi februarie câte două hipermarketuri. Retailerul va ajunge astfel să opereze 49 de astfel de magazine la finele lunii februarie, când se închieie şi anul fiscal al grupului german. Reprezentanţii companiei nu au dorit să precizeze unde vor fi deschise noile magazine.

Principalul motiv pentru care Kaufland a continuat să deschidă magazine în plină criză, când alte companii au întâmpinat dificultăţi în asigurarea fondurilor pentru investiţii, este contractarea unui împrumut de 150 de mlioane de euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare  (BERD), pentru finanţarea expansiunii reţelei de hipermarketuri.

Potrivit BERD, împrumutul va fi utilizat pentru construcţia şi operarea a 20 de magazine în România şi 13 în Bulgaria, care vor fi deschise în special în oraşele mici.

Totodată, Kaufland a început în toamna acestui an şi construcţia unui centru logistic de 125.000 de metri pătraţi în comuna Mihai Viteazu de lângă Cluj Napoca.

Kaufland România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 2,86 miliarde de lei (776 milioane de euro), în creştere cu 33% faţă de anul precedent şi un profit net de 13,7 milioane de lei (3,7 milioane de euro) de aproape patru ori mai mic decât în 2007, potrivit datelor transmise Ministerului Finanţelor.

Grupul Schwarz mai este prezent pe piaţa românească prin compania de retail cu profil de discount Lidl România, care ar putea deschide primele magazine în 2010.