Principalul motiv al renunţării la vacanţă se datorează faptului că, „chiar dacă ar vrea”, cetățenilor încă le este frică să călătorească (24,9%). 8,7% din eșantionul intervievat „a renunțat deja, independent de coronavirus”, iar  15,3% din italienii intervievaţi care nu și-au planificat vacanța cu familia declară că „nu au posibilitățile economice”, potrivit rainews.it

Podiumul celor mai populare destinații

E vorba de aproximativ 8 milioane de italieni care au renunțat din „cauze de forță majoră”, majoritatea fiind lucrătorii autonomi (21,4%), de două ori mai mulți decât angajații (12,7%). Printre categoriile cele mai „afectate” se numără meșteșugarii, comercianții, șomerii și, în final – așa cum era de prevăzut – cei cu venituri mici (19%).

Sicilia, alături de Toscana și Puglia, se află pe podiumul celor mai populare destinații alese de italienii care au declarat că-și petrec vacanța în ţară (92,3%). Pe de altă parte, doar 7,8% intenționează să călătorească în afara granițelor naționale. 4 din 10 optează pentru soluții de cazare mai „sigure”: de tipul apartamentelor închiriate (18,9%), locuințe de familie (17,4%) sau în calitate de musafiri la rude sau prieteni (5,2%).

Sondajul realizat de Demoskopika în contul municipalității Siena a implicat un eșantion de 1.539 de cetățeni intervievați. “Turistul post-Covid-19 – explică președintele Demoskopika, Raffaele Rio – dorește să își facă vacanța aproape exclusiv în Italia și în deplină siguranță. Era inevitabil ca pandemia să nu aibă repercusiuni şi asupra consumului turistic. În acest context, vor fi premiate acele destinații turistice care vor înțelege cel mai bine dorințele pieței autohtone”.