Majoritatea titlurilor sunt comercializate second-hand, ceea ce face ca banii proveniți de la cei 44% dintre gamerii care cumpără jocuri să nu ajungă la publisherii de jocuri.
Potrivit estimărilor Newzoo, în 2012, gamerii vor descărca depe internet jocuri în valoare de 1,75 de miliarde de dolari, dintre care 960 de milioane de dolari doar în SUA. O cercetare a companiei de cercetare de piață Gartner arată că cheltuielile totale cu jocurile video, serviciile și dispozitivele electronice vor ajunge la 74 miliarde de dolari în 2011.
Potrivit organizației Entertainment Software Association (ESA), care apără interesele dezvoltatorilor de jocuri video, media de vârstă a gamerilor este în acest moment de 37 de ani, ceea ce indică o îmbătrânire a acestui segment.
Doar 18% dintre cei care se joacă au mai puțin de 18 ani, 53% au între 18 și 49 de ani, iar 29% au peste 50 de ani.  Daca ne uitam pe genuri, aflam ca majoritatea gamerilor (58%) sunt barbati, iar 42% femei.