Acest nou sistem permite maşinii să reacţioneze rapid, sigur şi confortabil într-un scenariu în care sistemele tradiţionale cruise control îşi ating limitele constructive.

În mod uzual, un sistem cruise control adaptiv menţine o distanţă constantă faţă de maşina din faţă prin aplicarea frânei sau a acceleraţiei în funcţie de viteza de deplasare a maşinii monitorizate şi setările aplicate de şofer. Atunci când o maşină intră în raza de acţiune a senzorilor de pe o bandă laterală, de cele mai multe ori, sistemul clasic aplică frânele brusc deoarece noul reper apărut schimbă datele setate de şofer relativ la distanţă faţă de maşina din faţă.

Cu scopul de elimina efectele nedorite ale unui astfel de scenariu, sistemul i-ACC dezvoltat de Honda monitorizează în mod constant nu doar maşina din faţă ci şi cele din lateral, aplicând un algoritm complex de predicţie capabil să reacţioneaze cu până la cinci secunde înainte de apariţia unei maşini pe banda de deplasare.

Sistemul i-ACC este un rezultat al colaborarii între Centrele de Dezvoltare şi Cercetare Honda din Europa şi Japonia şi a fost dezvoltat special pentru piaţa europeană. Noua Honda CR-V, primul model Honda care va beneficia de aportul sistemului i-ACC va fi disponibilă pe piaţa din România începând cu luna aprilie.

Te-ar putea interesa și: