Compania Apple a anunţat că tableta iPad, prezentată pe 27 ianuarie, va ajunge în magazinele americane pe 3 aprilie şi la finalul lunii şi în Europa.

Apple va lansa mai întâi în Statele Unite versiunile cu conectivitate Wi-Fi, iar modelele 3G vor fi disponibile la sfârşitul lunii.  Tot la sfârşitul lunii aprilie vor fi aduse în Europa şi primele iPad-uri, în ţări ca Franţa, Germania, Italia, Elveţia şi Marea Britanie.

Cel mai ieftin iPad, în SUA, costă 499 dolari, iar cel mai scump 829 de dolari. Dacă iPad va fi lansat în SUA pe 3 aprilie este foarte probabil ca până la sfârşitul lunii mai mulţi români să se laude că sunt posesori ai dispozitivului, înainte ca acesta să  fie lansat oficial pe Bătrânul Continent, având în vedere experienţa iPhone.

Despre iPad mulţi au spus că este un iPhone mai mare alţi că este cel mai tare gadget. Mai jos, reclama cu iPad care este difuzată în SUA şi părerile pro şi contra iPad.

Pro

– Interfaţa este similară cu iPhone/iPod Touch, iar acest lucru este unul pozitiv deoarece peste 50 de milioane de posesori de astfel de aparate sunt familiarizaţi deja cu modul de funcţionare;
– App Store, magazinul virtual al Apple, este văzut ca cea mai importantă calitate a iPad. Nicio companie din lume nu oferă utilizatorilor săi mai multe aplicaţii decât Apple. În prezent, în App Store sunt disponibile peste 150.000 de aplicaţii care pot fi încărcate imediat pe iPad;
– Bateria, care are o autonomie de 10 ore;
– Posibilitatea de a citi cărţi digitale, ziare şi reviste online;
– Microfon încorporat şi difuzor.

Contra

– Nu este un gadget multitasking. Nu se pot rula mai multe aplicaţii în acelaşi timp;
– Nu suportă tehnologia Flash;
– Bateria nu poate fi schimbată de utilizator;
– Nu are port HDMI, nici USB sau slot pentru card;
– Nu are cameră foto sau funcţie de telefon;
– spaţiu de stocare maxim de 64 GB este considerat insuficient;
– tableta nu este ideală pentru tastare, însă se poate ataşa o tastatură tradiţională.