Pasionații de automobile care trec pragul expoziției Țiriac Collection au ocazia să admire, începând din această săptămână, cele mai noi patru modele Porsche 911 intrate în colecție. Este vorba despre modele de excepție, cu povești și performanțe uimitoare – 911 GT2 RS, 911 Carrera 4 GTS, 911 Exclusive Series și 911 R. La prezentare noilor exponate, Ion Țiriac a anunțat că, „încercăm să facem toate astea aici – Țiriac Collection, patinoar, campus sportiv, stadion de fotbal, piscină olimpică, sală de gimnastică și cele 25 de terenuri de tenis -, să le grupăm și să vedem cum iese”. Doar că, de curând, proiectul său grandios menit să acopere lipsa de baze sportive a Bucureștiului, a întâmpinat o problemă. „Se pare însă că avem o problemă „mititică”. Știți că vine un Campionat European de Fotbal și că România găzduiește trei meciuri. Ei bine se pare că vom avea o linie de tren care vrea să treacă prin patinoar! Mă gândesc însă că ar putea trece mai prin stânga sau prin dreapta. Să nu-mi bage trenul în patinoar că ar putea supăra câteva mii de copii (n.n. – cei care vin la patinoar)”, a explicat cel mai bogat om din România.

 

Din declarația lui Ion Țiriac putem trage concluzia că oficialii din Ministerul Transporturilor care sunt obligați de obiectivele asumate de România pentru a putea găzdui meciurile Campionatului European de Fotbal din 2020 să găsească o soluție de transport de la aeroport la stadioane și hoteluri au în plan construirea deja celebrei linii ferate prin patinoarul abia construit, singurul din București, de altfel.

În urmă cu câteva zile, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat că pe ruta Gara de Nord – aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranţă” calea ferată, nu tronsonul de metrou, astfel că la Campionatul European din 2020 suporterii vor circula cu trenul. „Tren vom avea cu siguranţă; metrou, foarte probabil nu”, a anunțat Lucian Şova după conferinţa de prezentare a bilanţului său la șase luni de mandat. „A fost găsită soluţia – deocamdată, la nivel informal – de a se devia de la linia ferată Bucureşti-Otopeni, cu supratraversarea DN1 şi apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul întâi al terminalului de pasageri din aeroportul Otopeni. Studiul de fezabilitate va fi gata peste două luni, şi le-am sugerat celor de la CFR SA să construiască partea de linie ferată în regie proprie (iar pasajul să fie scos la licitaţie), astfel încât înainte de Campionatul European să existe această legătură pe calea ferată. Va fi totul gata înainte de 2020, cu siguranţă”, a explicat Lucian Şova. Cum zona în care se află patinoarul, dar și cea în care ar trebui construit proiectul dorit de Ion Țiriac se află vis-a-vis de aeroport este foarte posibil ca informațiile omului de afaceri să fie corecte.

UPDATE:

În seara zilei de miercuri, 8 august, serviciul de comunicare al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a transmis un comunicat în care menționează că „patinoarul nu va fi afectat”.

„În data de 13.07.2018 a fost semnat contractul sectorial de servicii pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional H. C. Bucureşti, în conformitate cu cadrul legislativ naţional şi european în vigoare. Prestatorul de servicii a demarat studiile de teren (topografice, geotehnice, etc.) precum şi alte activităţi specifice pentru a prezenta celor interesaţi variantele de traseu care vor fi analizate în cadrul studiului. În regim de urgenţă, acestea vor fi prezentate într-un Raport Special care să prezinte, avantajele şi dezavantajele, precum şi constrângerile fiecărei variante. Menționăm că în acest studiu nu se vor afecta construcțiile existente, inclusiv patinoarul”, menționează reprezentanții CFR.

Conform informațiilor deținute de Capital, linia de tren către Aeroport ar putea avea chiar și o stație în zona patinoarului construit de Ion Țiriac.