Cele 2,2 miliiarde de dolari pe care îi va plăti Nissan pentru pachetul de 34% dintre acțiunile Mitsubishi ar putea fi cea mai bună mutare a lui Carlos Ghosn de la readucerea niponilor de la Nissan de le pierdere la profit. Așa-numitul „cost killer” Ghosn ar putea, grație acestui pachet de acțiuni, să preia controlul total asupra Mitsubishi, iar gigantul format din alipirea celor trei entități – Renault, Nissan și Mitsubishi – ar putea lupta pentru poziția fruntașă în clasamentul mondial al producătorilor auto.

Conform analiștilor LMC Automotive, în 2017 Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi ar putea deveni deja al doilea producător mondial de vehicule ușoaredepășind Toyota. După încă cinci ani, în 2023, Alianța ar putea produce, în total, peste 12 milioane de vehic ule, cu 1,2 milioane mai multe decât Toyota. Tot atunci, liderul absolut va fi grupul european Volkswagen care, în ciuda scandalului Dieselgate, va continua să crească. Prin urmare, clasamentul celor mai mari porducători mondiali de autovehicule ar avea pe podium, în ordine, grupurile Volkswagen, Renault-Nissan-Mitsubishi și Toyota.