Acest procent nu este cu mult mai mic faţă de cel întregistrat în celelalte ţări care au participat la studiu (65%) şi se estimează că utilizarea zilnică a internetului va înregistra o creştere semnificativă pe măsură ce tehnologiile de Internet mobil vor fi folosite de tot mai mulţi români.
În jur de 31% din totalul activităţilor realizate de români pe telefoanele mobile sunt dedicate serviciilor de date (internet pe mobil sau e-mailing-ului), 19% sunt activităţi de SMS, iar 43% sunt apeluri telefonice. Comparativ cu România, utilizatorii internaţionali petrec semnificativ mai mult timp cu serviciile de date (49%) şi mai puţin timp cu SMS-urile (5%).
„În topul activităţilor pe internet preferate de români se numără accesul la e-mail, căutarea de informaţii online sau vizualizarea hărţilor, citirea celor mai noi ştiri, dar şi activităţile de petrecere a timpului liber– reţele de socializare, jocuri” spune Steve Dallas, Managing Director Initiative.
Internetul mobil devine mediu de comunicare, prin ocuparea timpilor morţi. Multitasking-ul este un fenomen întâlnit la un număr tot mai mare de români: 60% dintre români navighează pe internet de pe mobil şi ascultă radio în acelaşi timp, un procent comparabil cu cel înregistrat la nivel internaţional (50%). Dacă ne referim însă la asocierea TV-internet mobil, procentul este mai mic decât media internaţională, numai 17% dintre cei care navighează se uită, în paralel, şi la televizor (în comparaţie cu 50% la nivel internaţional). 
Jocurile, aplicaţiile muzicale, GPS-ul şi aplicaţiile de navigaţie pentru mobil au de departe cel mai ridicat grad de penetrare (70% dintre respondenţi deţin cel puţin o astfel de aplicaţie). Cele mai des utilizate aplicaţii sunt cele de social networking precum şi cele care oferă informaţii despre vreme sau ştiri importante (peste 50% grad de utilizare). 
„Faptul că aplicaţiile pentru reţelele sociale au o rată de penetrare de 52% şi o rată zilnică de utilizare de 61% ne arată că internetul pe mobil este o alternativă portabilă foarte utilă la dispozitivele tehnologice fixe. Datorită popularităţii şi nivelului ridicat de acceptare, aplicaţiile pe mobil au un potenţial ridicat şi pot cu uşurinţă să pătrundă în viaţa consumatorilor”, spune Maruan Traşcu, Senior Research Manager Initiative. 
Studiul a fost dezvoltat de reţeaua Initiative şi în alte opt ţări: SUA, UK, Italia, Suedia, Australia, Coreea de Sud, China, India şi România. Cercetarea pe plan local a fost efectuat de Departamentul de Cercetare Initiative la începutul acestui an, pe un eşantion reprezentativ de 800 respondenţi cu vârste cuprinse între 16 şi 45 de ani, care trăiesc în mediul urban şi sunt utilizatori de internet mobil. Modalitatea de sondare a opiniei a fost CATI, respectiv interviuri telefonice.