ING Bank lansează www.ebank-ing.ro website prin care prezintă într-un mod accesibil serviciile de internet banking şi avantajele pe care acestea le aduc comparativ cu produsele bancare tradiţionale.

Dezvoltarea site-ului continuă strategia ING Bank de a oferi clienţilor flexibilitate şi confort în rezolvarea operaţiunilor bancare, oferind informaţii despre cea mai comondă modalitate de administrare a finanţelor personale – internet banking.

Prin intermediul secţiunii e-ducativ site-ul prezintă un dicţionar de e-banking care include o gamă largă de definiţii pentru termenii din domeniu şi articole pe teme de internet banking; prezintă un istoric care să familiarizeze publicul larg cu modul în care au evoluat în timp produsele şi serviciile de internet banking în sectiunea e-storic şi, în plus, invită utilizatorii să ofere sugestii sau să lanseze subiecte de discuţie prin intermediul secţiunii e-xprimă-te.

ING este prima instituție bancară care a introdus în România, în 1995, servicii de plăți electronice pentru companii – ING Multicash şi, ulterior, în 2006 a introdus cel mai complet serviciu de plăți electronice pentru persoane fizice – ING Home’Bank, prin care clienții puteau să efectueze operaţiuni bancare fără numerar, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, doar cu ajutorul unui calculator conectat la internet.

În timp, ING a dezvoltat în mod susţinut serviciile de internet banking, lansând noi produse şi facilităţi, de la cele mai simple precum plăţi în lei şi valută, plăţi planificate (la termen sau recurente) sau schimb valutar, până la operaţiuni mai complexe precum deschidere de conturi sau de carduri, administrarea portofoliului de credite, plăţi cu telefoane inteligente, Home Pay etc.

Iniţiativa lansării unui site educativ dedicat internet banking reprezintă un pas firesc în continuarea dezvoltării şi creşterii gradului de utilizare a acestui mediu. Conform studiilor de piaţă, românii utilizează din ce în ce mai mult internetul, dar nu au încă suficiente informaţii pentru a face şi operaţiuni bancare pe internet în aceeaşi măsură.

Conform unor rapoarte Eurostat şi Gfk, 47% dintre români utilizează activ internetul pentru a face diferite operaţiuni şi 58% din populaţia bancarizată utilizează internetul. În acelaşi timp, potrivit ultimului studiu al Asociaţiei Române a Băncilor, la finalul anului trecut, 83% dintre respondenţi nu cunoşteau serviciile de internet banking, iar 90% dintre aceştia nu ştiau ce presupune mobile banking. Cele două se numără printre cel mai puţin cunoscute produse bancare în rândul românilor, în ciuda tendinţei de creştere a ratei de utilizare a noilor tehnologii şi a internetului.