Utilizatorul român de Internet este un bărbat tânăr, consumator de ciocolată, mezeluri şi bere, potrivit rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro derulate timp de o lună pe aproape 2.000 de site-uri din România şi un eşantion reprezentativ de peste 125.000 de respondenţi.

Studiul arată că cea mai activă categorie de vârstă rămâne cea a utilizatorilor între 20 şi 24 de ani, respectiv 21, 96%. Cu toate acestea, câştigă teren tot mai mult şi categoriile mai vârstnice de  30 – 34 ani, în proporţie de 11,71%, 34 – 39 ani,  cu 10,24%, 40 – 49 ani, cu un procent de 12,51%, 50 – 59 ani, 6,03%, şi  60 de ani sau mai mult cu doar 1,50%.

Bărbaţii domină Internetul

Se pastrează supremaţia utilizatorilor de sex masculin: peste jumătate dintre cei care navighează pe site-urile autohtone sunt bărbaţi (53,24%), faţă de 46,76% femei care folosesc Internetul.

În proportie de 43,62%, utilizatorii români de Internet au absolvit o formă de învăţământ superior sau postuniversitar, iar 32% au studii medii. Pe Internet, interesul lor se îndreaptă preponderent către ştiri, e-mail şi social media, respectiv bloguri şi forumuri. Conform trafic.ro, barbaţii acceseaza şi site-uri de comert electronic şi tranzacţii financiare în proporţie de 19,63%, site-uri auto, cu un procent de 41,11%, şi site-urile de video-sharing,  31,76%, sau jocurile online, într-un procent de 21,14%.

Profilul utilizatorului român de Internet

Cât priveşte obiceiurile de consum în offline, studiile trafic.ro arată că internauţii români sunt mari consumatori de ciocolată: 37,98% dintre femei şi 32,58 % barbaţi consumă frecvent tablete de ciocolată iar 14,45% femei şi 16,40 % barbaţi batoane de ciocolată. Procentele mai difera şi în cazul consumului de mezeluri: 40,64% barbaţi versus 28,51% femei şi băuturi racoritoare acidulate – 39,32% barbaţi faţă de doar 26,99% femei. În ceea ce priveşte băuturile alcoolice, doar 24,28% dintre femei beau bere, faţă de 57% dintre bărbaţi, iar diferenţa se reduce la consumul de vin: 30,08% femei şi 45,21% barbaţi. 48,46% dintre respondente nu beau deloc alcool, procent înjumătăţit în cazul bărbaţilor, 21,90%.

Rolurile în achiziţia bunurilor sunt şi ele împărţite pe sexe. Pentru produse de larg consum (alimente, bauturi, produse pentru îngrijirea casei, produse de igienă etc.), femeile hotărasc singure în proportie de 59,34% faţă de doar 43,5% dintre bărbaţi. Aceştia decid însă privind achiziţia de produse electronice sau electrocasnice în proporţie de 50,84%, aproape dublu faţă de procentul femeilor în aceeasi situaţie (26,39%). Pentru obiecte de mobilier sau decor, deciziile se iau preponderent în cuplu pentru 63,14% dintre femei şi 64,57% dintre bărbaţi.

Studiile demografice trafic.ro s-au desfăşurat online pe plan naţional în perioada 17 noiembrie-7 decembrie 2009, pe un eşantion reprezentativ de 127.699 de respondenţi, cu o marjă de eroare de +/- 3%.