Comportamentul de economisire al populaţiei s-a schimbat din cauza crizei economice, astfel încât, circa 67% din români consideră că sunt într-o situaţie financiară precară, iar ponderea contractelor tradiţionale de asigurare a crescut cu 11% în 2011 faţă de 2010, a arătat,Adrian Lupescu, chief financial oficier ING Asigurări de Viaţă, într-o conferinţă de specialitate. 
,,În aceste condiţii, clienţii sunt preocupaţi de protejarea activelor lor şi decid să se îndrepte cu precădere spre produse tradiţionale. Din 1997 şi până în prezent, avem 54.000 de contracte ajunse la maturitate, ceea ce înseamnă 235 milioane de lei beneficii plătite pentru deţinătorii acestor contracte şi 99 milioane de lei beneficii plătite pentru evenimente asigurate”, a spus Adrian Lupescu.
Deficitul de protecţie la nivelul populaţiei a crescut, în 2012, la 360 de miliarde de lei, comparativ cu 308 miliarde de lei cât era în 2010, ceea ce creează o presiune suplimentară pe companiile de asigurări.ING Asigurări de Viaţă avea, la 31 iulie 2012, 5,6 miliarde lei active sub administrare, din care 86,8% în titluri şi 13,2% în acţiuni şi investiţii.
,,Continuând seria iniţiativelor întreprinse încă de la intrarea pe piaţa românească, în urmă cu 15 ani, pentru a fi permanent aproape de clienţi, într-un parteneriat pe termen lung, ING Asigurări de Viaţă a implementat Partener 3.0, un program de profesionalizare şi loializare a forţei sale de vânzări”, a mai  spus Adrian Lupescu.
De altfel, ING a investit, în ultimii trei ani, 8,1 milioane de lei în training-uri pentru consultanţi, iar din 2013 va demara Academia Forţei de Vânzări ING. Pentru perioada 2012-2016, ING Asigurări de Viaţă va investi 7,3 milioane de lei prin Partener 3.0, în programe pentru personalul său, sub formă de abonamente medicale, pensii şi asigurări de viaţă, dar şi programe de training.