La nivelul Parlamentului au fost produse aproape 10.000 de amendamente pentru întreg pachetul PAC, a susținut Mihail Dumitru, director general adjunct Directoratul General Agricultură şi Dezvoltare Rurală al Comisiei Europene (CE). El a menționat că pentru regulamentul de bază au fost depuse 6.000 de amendamente. Raportorii le vor transforma în 123 de amendamente de compromis ce ar putea fi votate pe 2 aprilie.
„La nivelul Parlamentului au fost produse aproape 10.000 de amendamente pentru întreg pachetul PAC, care este constituit din trei regulamente. Numai pentru regulamentul de bază, regulamentul planului strategic, s-au produs în jur de cinci mii şi ceva, şase mii de amendamente. Raportorii din Parlament au avut şi au o sarcină foarte dificilă de a topi aceste 6.000 de amendamente într-un număr redus de amendamente care să poată fi votate. Înţeleg că ele au fost transformate în 123 de amendamente de compromis şi Parlamentul, Comisia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală şi-a propus să voteze aceste amendamente în şedinţa din 2 aprilie”, a declarat Mihail Dumitru.
Potrivit acestuia, au trecut 10 luni de la adoptarea viitoarei PAC. “Parlamentul şi Consiliul au început în Parlament procesul de ajustare a propunerii Comisiei. La nivelul Consiliului, sub preşedinţia austriacă şi acum sub preşedinţia românească s-au făcut paşi importanţi, s-au discutat şi s-au clarificat, s-au propus amendamente. România vrea să obţină un acord parţial general până la sfârşitul mandatului ei”, susține Agerpres. Potrivit lui Dumitru, acest acord parţial general înseamnă toate elementele politicii agricole fixate, mai puţin elementele bugetare.

Vezi și Petre Daea lovește în românii care au mai mulți porci. Măsură radicală luată de ministru

El a declarat că CE a propus un nou model de gestiune a Politicii Agricole Comune, iar acesta presupune o împărţire diferită a responsabilităţilor între Bruxelles şi statele membre. „Statele membre vor trebui să îşi pregătească un plan strategic naţional pentru întreg PAC şi să specifice în acest plan nevoile lor specifice şi cum vor contribui la aceste obiective specifice, pe urmă să îşi adapteze aceste intervenţii la nevoile lor şi pe urmă să intrăm în perioada de implementare şi să urmărim, Comisia cu statul membru sau autorităţile din staul membru, cum se implementează, dacă îndeplinim rezultatele pe care ni le-am propus şi dacă nu, ce trebuie să facem pentru ca să corectăm din mers”, a comentat Mihail Dumitru.