Volumul încasărilor din bilete de avion ale companiilor aeriene tradiţionale a scăzut cu 25%, în primele trei luni ale anului, pe piaţa din România, potrivit unui studiu al companiei de travel management BCD Travel România.

Astfel, în luna ianuarie, încasările din bilete pentru companiile aeriene tradiţionale au scăzut cu 20%, în timp ce numărul de bilete vândute s-a micşorat cu 10%. În luna februarie, vânzările au fost mai mici cu 29%, iar numărul biletelor vândute a fost în scădere cu 14%. De asemenea, în luna martie, volumul vânzărilor s-a diminuat cu 27 de procente iar cel al biletelor emise a fost mai mic cu 9%, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În Europa Centrală şi de Est, România s-a situat pe locul al treilea în ceea ce priveşte numărul de bilete emise de către companiile tradiţionale, cât şi în ceeea ce priveşte valoarea vânzărilor, în primele doua luni ale anului. Astfel, în ianuarie şi februarie, companiile aeriene din România au emis 155.500 de bilete, cu o valoare totală de 59 milioane dedolari.

În regiune, primul loc este ocupat de Polonia, cu 200.000 de bilete emise (cu o valoare de 89 milioane de dolari), urmată de Cehia, cu 180.600 de bilete emise (cu o valoare de 95 milioane de dolari) în ianuarie şi februarie.

La nivel global, România se situează pe locul 52 din 82 de ţări în ceea ce priveşte numărul de bilete emise, potrivit studiului BCD Travel.