Segmentul A al pieței auto românești a înregistrat anul acesta cea mai mare scădere. Reculul de 37,8% față de perioada ianuarie – august din 2012 ne arată că românii fie nu mai consideră mașina de oraș un bun necesar, fie au preferat să se orienteze către modele de ocazie. Conform Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), în primele opt luni din acest an au fost vândute doar 1.026 unități din clasa mini.
Cel mai vândut model din acest segment este Volkswagen up! care a fost preferat de 181 de români Pe locul secund în clasamentul vânzărilor de mașini de oraș se află Toyota Aygo (180 unități), urmată de Fiat 500 (144 unități). Alte modele care au intrat în Top 10 sunt, în ordine Fiat Panda (112 unități), Skoda Citigo (103 unități), Chevrolet Spark, Renault Twingo Suzuki Alto, Suzuki Splash și Peugeot 107.
Spre deosebire de români, restul europenilor care au cumpărat în acest an un autoturism de oraș par mai degrabă atrași de mașinile italiene. Astfel, conform raportului companiei de consultanță JATO Dynamics, în Europa au fost înmatriculate 88.449 de unități Fiat Panda, menținând acest model în poziția lider absolut al segmentului. Pe locul secund la nivel european se află tot un model italian aparținând mărcii Fiat. Micul 500 a fost preferat de 85.059 de clienți.
Liderul din România, VW up! ocupă doar poziția a treia în clasamentul european cu 69.171 unități și este urmat de Renault Twingo (43.552 unități) și Citroen C1 (32.239). Top 10 european al vânzărilor de mașini de clasă A este completat, în ordine, de Toyota Aygo, Hyundai i10, Peugeot 107, smart fortwo și Ford Ka.


Te-ar putea interesa și: