Trei televiziuni au contat in prime time (intervalul orar 19 – 23): meciul FCM Bacau – U Craiova, transmis de TV Romania 1, Festivalul Mamaia 2002, pe Antena 1, si partida amicala Real Madrid-Dinamo, la Pro TV. Fotbal, divertisment si iar fotbal – o reteta sigura pentru obtinerea cat mai multor puncte de audienta. Restul televiziunilor aproape ca nici n-au contat in acea seara, arata masuratorile companiei AGB Data Reserach, efectuate in orasele cu peste 200.000 de locuitori.
Cele doua programe din prime time ale Antenei 1, Observatorul si Festivalul, au asigurat o audienta medie pe minut constanta: 7,1%, pentru programul informativ, si 7,2%, pentru cel de-al doilea program. Pe durata transmisiei de la Mamaia, ratingul a atins un varf de 11%, in intervalul 23,30 – 23,39, record pentru toate televiziunile. A fost probabil momentul cand s-a anuntat palmaresul intrecerii muzicale. Alt varf la Antena 1 a fost in intervalul 21,50 – 21,59, acesta datorandu-se si pauzei meciului de pe TV Romania 1. Audienta medie a fost relativ constanta si pentru programele de la Pro TV: 6,1%, pentru stiri, 6,9%, pentru filmul „Clientul” (un rating bun pentru un film care nu s-a aflat la prima difuzare pe micile ecrane) si 7,3% pentru meciul de la Madrid. Varful serii pentru audienta Pro TV, 9,6%, s-a inregistrat in primele zece minute dupa ora 23, cand meciul de pe TV Romania 1 se incheiase si microbistii „s-au dus” la Real – Dinamo. In cazul TV Romania 1, doar meciul FCM Bacau – U Craiova a obtinut o audienta medie pe minut apreciabila, 8%, audientele celorlalte programe din prime time fiind puternic erodate de concurenta.
Dar cel mai disputat segment orar din acea seara a fost cel in care s-au suprapus cele doua meciuri de fotbal, in intervalul 22,27 – 22,56. In cele 19 minute, microbistii au fost obligati sa aleaga intre Lutu si Ciocoiu, pe de o parte, si Raul si Gica Popescu, pe de alta parte. Adeziunea (ADH%) barbatilor la meciul din Spania a fost zdrobitoare (61,2%), in schimb Festivalul de la Mamaia s-a bucurat de adeziunea femeilor (53,6%). Telespectatorii (barbati si femei) din grupele de varsta 45 – 54 ani si 15 – 24 ani au avut cele mai mari „adeziuni” la fotbalul de pe stadionul din Bacau. In schimb, la acelasi meci, grupa de varsta 25 – 34 de ani a avut o adeziune redusa in comparatie cu meciul lui Dinamo si Festivalul Mamaia 2002.
Concurenta din seara de 24 august anunta o toamna in care lupta pentru rating va fi mai crancena decat in alti ani.
Cum s-au luptat in rating Dan Negru, Raul gonzales si baietii lui seche
Evolutia audientei* TV in marile orase (24 august 2002)
Masurare in orasele cu peste 200.000 de locuitori, inclusiv Bucurestiul.
Numarul mediu de telespectatori, prezenti pe canalul respectiv, exprimat ca procent din universul populatiei masurate in fiecare minut al intervalului orar analizat.
Cand fotbalul si muzica de la Mamaia s-au suprapus
Adeziunea (ADH%) telespectatorilor (ora 22,27 – 22,56)
Grupe TV Romania 1 Pro TV Antena 1
Sex
Barbati 53,1 61,2 46,4
Femei 46,9 38,8 53,6
Varsta
6 – 14 ani 2,3 11,8 9,8
15 – 24 ani 20,2 28 11,2
25 – 34 ani 6,7 14,3 18
35 – 44 ani 18,8 11 9,8
45 – 54 ani 25,9 16,4 18,7
55 – 64 ani 16,7 14,6 27,1
Educatie
Studii primare 47,4 48,9 28,9
Studii medii 41,3 28,4 43
Studii superioare 9 10,9 18,4
– ADH% (adeziunea), indicator de audienta care arata ce „grupa” din target contribuie cu un numar mai mare de telespectatori.