IA poate transforma viitorul clădirilor inteligente. Iată cum

IA poate transforma viitorul clădirilor inteligente. Instrumentele IA sunt foarte apreciate, pentru că pot rezolva majoritatea provocărilor de azi, având o gamă largă de capabilități și funcții. Există multe domenii în care inteligența artificială poate fi implementată la locul de muncă, de la senzori și analize, până la automatizare, comunicare și raportare.

În ultimii câțiva ani s-au înregistrat schimbări considerabile în tipurile de tehnologie utilizate în proiectarea, construcția și funcționarea mediului construit. Cele mai interesante și flexibile astfel de instrumente, învățarea automată (ML) și inteligența artificială (IA), devin, de la un la altul, din ce în ce mai sofisticate și mai extinse.

Iată cum pot fi implementate aceste instrumente pentru a ajuta clienții să-și atingă obiectivele imobiliare corporative și de afaceri, potrivit unui expert de la M Moser Associates, autorul unui articol pe site-ul AllWork.

În sfera construcțiilor, aceste instrumente sunt utile doar în măsura în care clădirea, sistemele și politicile corporative le permit.

IA la locul de muncă

O utilizare comună a inteligenței artificiale la locul de muncă este de a colecta feedback-ul utilizatorilor, cum ar fi studiile de confort, ajustările termostatului și nivelului de lumină, dar și alte date, cum ar fi vremea, intensitatea carbonului din rețeaua electrică și ocuparea spațiului, pentru a dezvolta un program optim de funcționare în timp.

În acest fel, instrumentul IA învață cum funcționează spațiul de lucru și adaptează condițiile în mod proactiv, pentru a optimiza confortul și utilizarea energiei. Programul de clădire inteligentă al celor de la M Moser Associates se întinde pe 12 birouri globale, toate conectate la un serviciu cloud de portofoliu. Această conexiune facilitează testarea continuă, astfel încât, atunci când se integrează aceste tehnologii într-un proiect, performanța și compatibilitatea lor să fie compatibile cu platforma globală a clădirilor inteligente.

Un exemplu în acest sens este proiectul realizat cu un furnizor de senzori inteligenți. Proiectul a fost menit să confirme tehnologia actuală de detectare, care se bazează pe diverși factori de mediu și apoi utilizează IA pentru a oferi o imagine precisă a gradului de ocupare și a confortului termic.

În parteneriat cu furnizorul, au fost identificate cerințele, unde și cum ar trebui să fie utilizat și nivelul de acuratețe pe care îl poate oferi. Apoi s-a folosit contorizarea persoanelor reale pentru a verifica acuratețea algoritmului senzorului. Această funcție activată cu inteligența artificială a fost implementată în mai multe proiecte.

Cum sunt ajutați clienții de inteligența artificială

IA este un instrument puternic pentru clienți în furnizarea experienței, monitorizarea performanței spațiului și întreținerea echipamentelor. Cel mai recent proiect va prezenta una dintre cele mai largi utilizări ale tehnologiei și IA într-un birou comercial la nivel global.

Esențial pentru proiectul clientului este ca proiectul să reflecte valorile de diversitate, egalitate și incluziune (DEI) pe tot parcursul designului. Echipa specializată în clădiri digitale a implementat senzori capabili să raporteze condițiile de mediu unui „geamăn digital”, în fapt o copie bazată pe cloud a datelor de funcționare a clădirii.

Apoi, geamănul digital analizează și folosește inteligența artificială pentru a furniza statistici în timp real și prognozate către tablourile de bord de implicare a utilizatorilor și aplicațiile mobile. Acest lucru permite ocupanților să găsească un mediu de lucru care să le satisfacă nevoile.

Reducere a costurilor serviciilor cu peste 50% la sediul unei companii din Londra

Acest sistem extrage date dintr-o serie de senzori activați cu inteligență artificială și apoi folosește instrumente suplimentare de IA, bazate pe cloud, pentru a ajuta echipa să identifice echipamentele necesare. Pe baza consumului de energie și a vibrațiilor echipamentului, această metodă de întreținere predictivă permite echipei de management al facilităților să concentreze apelurile de service asupra echipamentelor care necesită întreținere, mai degrabă decât pe baza unui program.

O companie globală de divertisment a înregistrat deja o reducere a costurilor serviciilor cu peste 50% prin folosirea acestor instrumente la sediul său din Londra.