'Avem încredere în FIFA pentru a lua în serios aceste afirmaţii, iar Camera de investigaţii a comitetului de etică să realizeze o anchetă aprofundată', a declarat constructorul auto sud-coreean într-un comunicat.

'Hyundai Motor susţine că fotbalul fiindcă este un sport ce-i uneşte pe oamenii din lumea întreagă şi suntem convinşi că Mondialul este evenimentul ideal pentru a atinge acest obiectiv', a mai indicat constructorul.

Într-un comunicat publicat luni, Sony a anunţat că speră deschiderea 'unei anchete adecvate vizând aceste informaţii'. Grupul japonez a continuat: 'Iar noi continuăm să sperăm că FIFA aderă la principiile sale de integritate, de etică şi de fair-play în ansamblul operaţiunilor sale'.

Sony şi Hyundai se numără printre cei şase parteneri principali ai FIFA, împreună cu Adidas, Coca Cola, Emirates şi Visa. Împreună, aceste şase companii contribuie cu sute de milioane de dolari la venitul FIFA.

Deşi tonul comunicatelor este foarte sobru, este ceva foarte rar ca marii sponsori ai FIFA să se exprime, iar faptul că au renunţat la tăcerea lor obişnuită arată că ei sunt foarte neliniştiţi.

Aceste reacţii au apărut după dezvăluirile din ziarul Sunday Times. Cotidianul britanic susţine că a obţinut numeroase documente ce dovedesc că fostul membru al comitetului executiv FIFA, Mohamed Bin Hammam, a făcut plăţi de circa 5 milioane dolari unor înalţi oficiali în schimbul votului pentru Qatar.

AGERPRES