”Contractul iniţial expira pe 19 martie şi a trebuit reaşezat conform noilor angajamente investiţionale ale companiei. Vechile angajamente s-au modificat radical în acest moment, având în vedere situaţia din piaţă”, a explicat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu.
Întrebat dacă România va lua măsuri privind acest program de ajutor, dacă Ford nu-şi respectă noile angajamente, acesta a afirmat: ”Vor exista măsuri, evident, dar nu pornim de la ideea că Ford nu-şi respectă angajamentele”.
Potrivit noului act normativ, care modifică o Ordonanţă de Urgenţă din anul 2008, din cei 75 milioane euro acordaţi, 38 milioane euro sunt destinaţi producţiei de automobile, iar 37 milioane euro producţiei de motoare.
Până în prezent Ford a primit circa 31 milioane euro din ajutorul de stat, pentru producţia de automobile, şi încă 5,6 milioane euro pentru motoare, aceşti bani fiind luaţi în calcul în interiorul sumei de 75 milioane euro prevăzută de noua ordonanţă de urgenţă, a mai explicat Dan Suciu. Primele plăți au fost efectuate în anul 2010.
Pentru a primi ajutorul de stat, Ford se angajează la un proiect de investiţii pentru producerea de automobile în sumă totală de 618,14 milioane euro şi la un proiect de investiţii destinat produceri de motoare de 250,95 milioane euro.
Ca urmare a noului acord, Ford va realiza între 1 ianuarie 2013 şi 31 decembrie 2017 o producţie de automobile de 810.000 de unităţi, iar în următorii cinci ani 1,5 milioane de unităţi, a mai spus Suciu.