Anunțul șefului Renault a venit în contextul în care statele membre UE şi Parlamentul European urmează să negocieze în acest an noile reglementări „Euro 7”, care îşi propun să înăsprească regulile cu privire la poluatori precum oxizi de azot şi monoxidul de carbon.

De asemenea, normele Euro 7 sunt concepute să abordeze particulele poluante rezultate din frâne şi anvelope. Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare la 1 iulie 2025, pentru autoturisme şi utilitare, iar doi ani mai târziu şi pentru autobuze şi camioane, conform reuters.com

Normele Euro 7 sunt concepute să abordeze particulele poluante rezultate din frâne şi anvelope

În paralel, Comisia Europeană a stabilit ca termen limită anul 2035 pentru eliminarea producţiei de automobile care utilizează motoare pe combustie, chiar dacă recent a introdus o excepţie pentru acele vehicule care utilizează Electro-carburanţi.

„Vor să introducă o nouă reglementare care ne-ar distrage de la misiunea noastră de a transforma industria”, a spus vineri italianul Luca DeMeo, care pe lângă postul de CEO al Renault este şi preşedintele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), într-o intervenţie online la un eveniment organizat la Trento (Italia).

„Aceasta ne-ar obliga să investim foarte mulţi bani în lucruri care nu au un viitor, aşa că aş dori ca Uniunea Europeană să îşi revizuiască intenţiile” vizând aprobarea normelor Euro 7 în forma actuală, a adăugat De Meo.

Şeful Renault a subliniat că în lupta sa împotriva normelor Euro 7, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile este pe aceeaşi lungime de undă cu guvernul italian.

„Italia a adoptat o poziţie foarte clară şi îi mulţumim pentru sprijinul său”, a spus De Meo.

La începutul acestei luni, ministrul italian al Transporturilor, Matteo Salvini, a spus că Italia şi aliaţii săi din Uniunea Europeană „au numărul de voturi necesar” pentru a bloca normele Euro 7.

Opt state UE, printre care şi România, solicită renunţarea la normele de poluare Euro 7

Opt ţări membre ale Uniunii Europene se opun în continuare noilor norme Euro 7. Pe lista acestora se află şi România. Cele opt state cer Comisiei Europene să renunţe la noile reguli referitoare la gazele şi noxele de eşapament ale autoturismelor. Motivul invocat: acestea sunt o distragere de la obiectivul interzicerii vehiculelor echipate cu motoare cu ardere internă.

Noile reguli referitoare la gazele şi noxele de eşapament incluse în pachetul legislativ privind Euro 7 ar putea redirecţiona investiţii cruciale necesare pentru decarbonizarea sectorului auto, afirmă statele aflate în opoziţie faţă de aceste măsuri. Vorbim aici, mai exact, despre Franţa, Italia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, România şi Slovacia.