Potrivit unui comunicat al Guvernului, prin aceste acte normative, iniţiate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, se modifică şi se actualizează corespunzător situaţiei economice actuale, condiţiile de închiriere de către ‘CFR’ – S.A a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi unele prevederi referitoare la gestionarea şi exploatarea acestora. De asemenea, se prevede închiderea a 661,3 kilometri din infrastructura feroviară publică.

‘Prin închirierea a peste 1.000 km de linii neinteroperabile, CFR S.A. şi CFR CĂLĂTORI S.A. vor face economii de 32,2 milioane lei, respectiv 36,8 milioane lei. Efortul bugetar va fi îndreptat către dezvoltarea şi modernizarea principalelor linii de cale ferată, respectiv a infrastructurii feroviare interoperabile care are un total de 7.007,7 km, pe care se desfăşoară cea mai mare parte a traficului de călători şi mărfuri, iar pentru infrastructura feroviară neinteroperabilă vom încuraja în continuare atragerea de capital privat. În ceea ce priveşte închiderea liniilor nerentabile, vorbim de un total de 1.104,621 km, 661,300 km din infrastructura feroviară publică şi 443,321 km părţi din infrastructură feroviară privată aflată în patrimoniul CN CFR SA şi economii de 40 milioane lei la bugetul CFR S.A. Ne respectăm astfel angajamentul de a aplica planul de restructurare şi eficientizare care să asigure viabilitatea economică a companiilor feroviare’, a afirmat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, potrivit comunicatului menţionat.

Începând cu anul 2004 au fost închiriate, până în prezent, secţii de circulaţie pe calea ferată cu o lungime însumată de peste 2.000 km, restul de peste 1.000 km din totalul de 3.268,2 km urmând a fi supuse închirierii, conform prevederilor Hotărârii adoptate astăzi.

Conform Hotărârii, principalele condiţii de închiriere vizează preluarea personalului de la C.F.R. şi C.F.R. Călători, aflat pe secţiile supuse închirierii, obligativitatea menţinerii infrastructurii la aceiaşi parametri, obligativitatea gestionării secţiilor în condiţii de siguranţă a traficului şi asigurarea necesarului minim de operaţiuni de întreţinere şi reparaţii a infrastructurii, obligativitatea gestionării secţiilor în condiţii de siguranţă a traficului şi asigurarea necesarului minim de operaţiuni de întreţinere şi reparaţii a infrastructurii, mai precizează comunicatul Guvernului.