Grapini face brand propriu în India și vrea să exporte în Japonia

Deţine grupul Pasmatex, producător autohton de textile, şi spune că hobby-urile au devenit un lux atunci când trebuie ”să dai de lucru la 400 de oameni și să ai grijă ca afacerea să se dezvolte”.

Maria Grapini caracterizează ultimii doi ani ca fiind destul de grei din cauza impactului impozitului minim și al creșterii taxei pe valoare adăugată. ”Criza internă ne-a determinat să nu continuăm un proiect început în 2007, acela de a construi o nouă fabrică pe un teren cumpărat cu mai mulți ani în urmă. Nu mai dezvolt nimic în România și am decis lichidarea a două firme”, spune Grapini. Criza nu a însemnat, însă, și căderea exportului.
În cazul Pasmatex, acesta a crescut cu 156% anul trecut, față de 2009. Segment pe care mizează în următorii ani. ”Suntem în tratative cu o firmă japoneză să încercăm să exportăm și la ei. Acum exportăm foarte mult în Uniunea Europeană”, subliniază Maria Grapini. Mai mult, spune că a continuat producția de îmbrăcăminte pe brand propriu, pe care a lucrat-o în India, pentru că pe piața locală nu a avut ”cele 50 de cusătoare” de care ar fi avut nevoie. Anul trecut, cifra de afaceri a Pasmatex a crescut ușor, comparativ cu 2009 când a înregistrat 3,66 milioane de euro.