La o primă vedere, acest lucru poate părea absurd, însă ideea li se pare fezabilă şi celor de la TechCruch. 

Google a fost imbatabil până în momentul de faţă pentru algoritmul său de căutare care oferă o acurateţe ridicată a rezultatelor căutării pentru utilizatorul comun.

Ce s-ar întâmpla dacă Facebook şi-ar face propriul motor de căutare, în condiţiile în care cunoaşte deja preferinţele şi profilurile a 600 de milioane de oameni? Fiecare dintre cei care au un profil pe Facebook ar putea avea un motor de căutare pe internet complet personalizat.

Ben Elowitz explică pentru TechCrunch că datele colectate de către Facebook privind utilizatorii săi pot ajuta compania să ştie ce anume preferă aceştia cu o precizie mult mai mare decât Google, ceea ce ar putea să-i ajute în construirea unui motor de căutare mai performant.
Nu trebuie uitat totuși că aceste idei sunt doar exerciții de imaginație care ar putea să devină realitate sau nu. Cert este că Google nu face bani doar din motorul de căutare, însă acesta reprezintă core business-ul companiei.
În ultimele zile, cunoscutul site TechCrunch a realizat o serie de articole în care a pus diferiţi experţi în media să arate cum ar putea Facebook să reprezinte un pericol pentru Google.
În afară de opina lui Elowitz, TechCrunch a mai publicat o predicţie în care arăta că încasările din publicitate ale Facebook le va depăşi pe cele ale Google.
Astfel, Hussein Fazal, fondatorul unei agenţii de media care vinde publicitate pentru Facebook, spune pentru TechCrunch că este imposibil ca Google să mai deţină supremaţia în viitor în ceea ce priveşte încasările din publicitate în condiţiile în care Facebook a creat deja o reţea de 2,5 milioane de site-uri cu trimitere către Facebook fapt ce dă posibilitatea formării unei reţele de publicitate online uriaşă şi care creşte zilnic.  
În 2010, Facebook a încasat din publicitate 1,86 de miliarde de dolari, în timp ce doar pe primul trimestru al acestui an Google a obținut, la nivel global, nu mai puțin de 8,58 de miliarde de dolari din publicitatea online. Veniturile din Statele Unite s-au ridicat la nivelul de 4,01 miliarde de dolari, iar cele din afara Statelor Unite la 4,57 miliarde. 

Pe 2011, Facebook ar putea avea un venit din publicitate de 4 miliarde de dolari, însă rata de creștere la Google este mai mică decât cea pe care o are Facebook.