Reprezentanții companiei au afirmat că, în 2018, primul an petrecut în întregime pe piața din România, ar putea avea o creștere de 10 ori a numărului de vizitatori noi, dintre care 40% din trafic către magazinele online de fashion locale.

După primele 6 luni pe piața din România, Glami.ro a înregistrat următorii indicatori:

·          Mai mult de 60 de magazine online înregistrate, printre care jucători mari de pe piață, ca FashionUP, Fashion Days, LPP Group, Answear, Zoot, Epantofi.ro

·          Un catalog online alcătuit din peste 400.000 de produse

·          Peste 90.000 de vizitatori zilnic

·          Peste 24.000 de comenzi în magazinele partenere

·          O comunitate Facebook cu peste 200.000 de followers

Michal Jirak, fondatorul Glami România, a răspuns la câteva întrebări despre evoluția brandului Glami în România și despre așteptările anului viitor.

La lansare, Glami România a anunțat câștiguri estimate pentru partenerii înregistrați de aproximativ 2 milioane de euro până la sfârșitul anului 2017. Care este rezultatul legat de acest target?

Suntem fericiți să anunțăm că am depășit acest prag încă din luna noiembrie. Confirmând faptul că suntem ceea ce lipsea pe piața din România, ne vom crește echipa în România și sperăm să avem o creștere de cel puțin 10 ori la sfârșitul primului an întreg pe piață.

Cum ați caracteriza consumul online de modă în România, la sfârșitul acestor 6 luni pe piață?

Ni s-a confirmat faptul că cel mai mare interes este manifestat către brandurile cunoscute și vedem o mai mică experimentare cu brandurile noi și originale. Suntem, de asemenea, fericiți că utilizatorii sunt dispuși să cumpere de la magazine online internaționale, înregistrate pe Glami. Aproximativ 80% din comenzi au fost pentru acești parteneri. Sperăm să aducem mult mai multe magazinelor online românești.

 

Care sunt punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și obstacolele pe care le-ați descoperit pe piața din România?

Cel mai mare punct slab pe care l-am descoperit a fost faptul că magazinele online locale nu sunt pregătite tehnic de o integrare pe platforma Glami. Cred că este un lucru ce trebuie îmbunătățit, în special modul în care magazinele online locale își atrag clienți noi, altfel există riscul ca jucătorii internaționali să obțină o cotă mult mai mare de piață.

Cum ați clasifica aceste descoperiri, comparativ cu alte piețe unde Glami este prezent?

În alte țări aducem un procent mult mai mare de comenzi magazinelor locale, excepție făcând piețe mici ca Slovacia.

Cum ați descrie trendurile pe platformele mobile versus desktop în România?

Vom fi în măsură să spunem mult mai multe după încă 6 luni petrecute pe piață, dar se pare că numărul utilizatorilor platformelor mobile este mult mai scăzut în România, fiind fluctuant de la magazin la magazin. Este mult de lucrat în ceea ce privește partea tehnică a acestor interfețe.

Cum ați caracteriza profilul cumpărătorului român de modă online?

În cazul platformei noastre, 70% dintre vizitatorii care devin cumpărători pentru magazinele online înregistrate sunt femei cu vârsta între 25 și 44 de ani. Însă suntem dedicați pentru a avea branduri și stiluri pentru toți utilizatorii.

Care sunt atuurile unice de brand pe care magazinele online de fashion din România ar trebui să se focuseze în anul ce vine, având în vedere tendințele observate în ultimele 6 luni?

Sunt trei aspecte ce ies în evidență: o finalizare a comenzii simplă, pentru că asta pune în valoare toate eforturile de marketing; videoclipuri de prezentare a produselor, pentru că scot în evidență magazinul respectiv; folosirea transportului gratuit (inclusiv retur gratuit) ca stimulante – pentru că funcționează.     

 

Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în 2017?

Prima a fost integrarea rapidă a magazinelor locale (în special înainte de Black Friday, dat fiind că sezonul sărbătorilor era aproape). La fel de importantă pentru creșterea noastră a fost creșterea echipei operaționale din România cu persoane care înțeleg misiunea noastră și au pregătirea și expertiza necesare.

Cum credeți că va crește Glami România în 2018?

Țelul nostru este să aducem de cel puțin 10 ori mai mulți clienți partenerilor noștri și cel puțin 40% din ei să fie pentru magazinele online locale.

MAI MULTE DESPRE GLAMI ROMÂNIA

Cumpărături online de fashion personalizate, pentru prima data în România

Lansat în 15 iunie 2017, Glami.ro oferă cumpărătorilor online de fashion o destinație completă și posibilitatea de a vizualiza sute de mii de produse și de a găsi rapid pe cele care sunt potrivite nevoilor, plăcerilor și bugetului lor.

Este prima platformă de acest fel lansată în România, combinând conținutul fashion de tipul blogurilor de modă cu generarea de trafic și acțiuni menite să aducă cei mai potriviți clienți fiecărui magazin înregistrat.

Glami utilizează o combinație de potrivire automata, astfel încât ofertele sunt organizate corespunzător, iar utilizatorul găsește întotdeauna brandurile preferate. Glami este platforma unde servicii de calitate cum ar fi transportul gratuit, livrarea rapidă, flexibilitatea în opțiunile de ridicare a coletelor si returul gratuit fac diferența.

O colecție de atuuri pentru magazinele online de fashion

Magazinele online de fashion din România, fie parte din lanțuri internaționale sau fondate local, se pot înregistra pe Glami.ro și astfel pot beneficia de acces la un trafic crescut și utilizatori înregistrați interesați de oferta lor de produse, utilizatori care se vor transforma cu succes în cumpărători. De asemenea, au și posibilitatea de a licita în timp real, de a-și promova categoriile de interes în concordanță cu strategiile de vânzări și marketing.

Despre InspiGroup

Glami România a fost a opta țară în care catalogul online de fashion a fost lansat, la mijlocul acestui an. InspiGroup a crescut de la o echipă mică de 4 oameni la peste 150 de angajați în 9 țări – după doar 4 ani.