În trimestrul doi din 2011, piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut cu 12.4% comparativ cu același trimestru al anului trecut, în timp ce creșterea pentru primele șase luni a fost de 11.6%. Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a fost de 306 milioane de euro în al doilea trimestru, și de 613 milioane pentru primele șase luni ale anului în curs.
Sectorul IT a avut cea mai bună performanță din piață, cu o creștere de 27.5%, care nu s-a bazat doar pe vânzările de computerele portabile, ci și pe cele de monitoare, desktop-uri și periferice. PC desktop-urile s-au aflat în zona verde, însă rata lor de creştere a fost de aproape patru ori mai mică decât cea a computerelor portabile.
Electrocasnicele mici și sectorul foto au avut de asemenea creșteri de două cifre, de 17.8%, respectiv 17.7%.
Vânzările din electrocasnice au crescut cu 4 milioane de euro față de acelaşi trimestru al anului trecut. Liderii sunt aparatele pentru prepararea băuturilor calde şi aparatele pentru prepararea alimentelor. Aparatele pentru coafat părul continuă să lupte pentru atenţia consumatorilor, în timp ce produsele tradiţionale, precum fiarele de călcat şi aspiratoarele, au înregistrat creşteri de două cifre. Expresoarele devin din ce în ce mai puternice, având o contribuţie importantă la evoluţia pozitivă a sectorului în ansamblu. Expresoarele full-automate, cele mai scumpe modele de expresoare, au avut o performanţă remarcabilă, devenind cel mai important segment în cadrul acestei categorii. Obiceiul de cumpărare s-a mutat de la aparatele pentru îngrijire personală către produsele tradiţionale folosite pentru activităţi gospodăreşti de tipul curăţenie, călcat sau prepararea alimentelor şi a băuturilor.
Consumatorul român a dezvoltat un interes deosebit pentru produsele foto, care au înregistrat o creştere a vânzărilor de 17,7% comparativ cu acelaşi trimestru al anului precedent. Vânzările de camere foto digitale şi rame foto digitale au ajuns la 11 milioane de euro în trimestrul doi din 2011.
Sectoarele telecom, electronicele de larg consum precum și electrocasnicele mari au crescut într-un ritm mai lent, de sub 10%. Piaţa de telecom din România a trecut în sfârşit de la un trend negativ la unul pozitiv, crescând cu 7,8% în valoare în trimestrul doi 2011 faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Acest lucru se datorează exclusiv smartphone-urilor care sunt declanşatorul pe piaţa de telecom. Acum consumatorul face o nouă achiziţie nu doar când vechiul telefon nu mai funcţionează, ci şi atunci când consideră că acesta nu mai răspunde nevoilor lui actuale de a fi la curent cu știrile, de a interacţiona constant cu cei apropiaţi, de a naviga pe internet sau câteodată de a fi în trend cu ceilalţi, ca un important indicator al statutului.
Piaţa echipamentelor de birou este singura care a înregistrat scădere, însă chiar și scăderea din acest trimestru s-a diminuat până la -3.6% faţă de aceeaşi perioadă  anului trecut.