Cea mai mare parte a românilor aleg ca principală destinaţie de vacanţă Romania, malul Mării Negre situându-se pe primul loc în topul preferinţelor, potrivit celui mai nou studiu al companiei de cercetare GfK România.

Potrivit studiului GfK, obiceiurile de vacanţă ale românilor legate de destinaţii şi transport nu se modifică semnificativ în acest an, cel puţin la nivel declarativ, deşi România trece printr-o perioadă plină de schimbări.

În jur de 60% dintre românii cu vârste peste 15 ani nu intenţionează să îşi ia concediu în 2009, păstrându-şi obiceiurile de anul trecut. Aceştia sunt mai degrabă persoane cu vârste peste 55 de ani, din Moldova şi Oltenia, din mediul rural, cu studii primare şi venituri pe familie mai mici de 1.000 RON.

Românii care aleg să plece în afara ţării în vacanţă aleg destinaţii precum Turcia, Italia, Grecia şi Spania, acestea rămânând ca şi în 2008, cele mai vizitate destinaţii.

20% dintre români nu au bani să plece în vacanţă

Cei care pleacă în concediu beneficiază în medie de două săptămâni şi jumătate libere pe an. Lunile iulie şi august reprezintă cea mai des aleasă perioadă pentru petrecerea vacanţei.

În România sau în altă parte a lumii, staţiunile aflate la malul mării sunt considerate cele mai atractive fiind alese de 39% dintre cei care îşi iau vacanţă şi anul acesta. Muntele reprezintă şi el un punct de atracţie pentru 22% dintre persoanele care au concediu, în special pentru cei din Dobrogea şi Bucureşti.

13% dintre români nu s-au decis încă unde vor petrece vacanţa, iar 20% ştiu sigur că vor sta acasă deoarece situaţia financiară nu le permite o altă opţiune.

Familia, pietenii şi colegii, partenerii de concediu

Concediul este un nou prilej pentru a fi aproape de familie, aceasta fiind partenerul preferat de vacanţă pentru mai mult de jumătate dintre români.

Prietenii şi colegii sunt şi ei aleşi de către 22% dintre persoanele care-şi iau concediu, în special de cei cu vârste până în 24 de ani, pe când a merge în vacanţă singur nu este o opţiune pentru cei mai mulţi, doar 6% optând o astfel de variantă.

50% dintre români pleacă în vacanţă cu maşina

Maşina, personală sau a prietenilor, reprezintă principalul mijloc de transport ales pentru a ajunge la destinaţiile stabilite, peste jumătate optând pentru această modalitate.

Trenul şi autocarul sunt luate în considerare într-o mai mică măsură ca opţiuni de deplasare, fiind folosite de 20% dintre cei care intenţionează să plece în concediu, în timp ce avionul este ales de 9%. Proporţia celor nehotărâţi încă asupra variantei de transport ajunge la 17%.

Informaţiile provin din GfK Omnibus, studiu realizat lunar de compania de cercetare GfK România, şi sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste. Eşantionul este format din 1.095 persoane din zona urbană şi rurală iar culegerea datelor a fost realizată în perioada 02-20 iunie 2009.

SURSA: GfK